Årets första bad!

Kom tillbaka igår från en underbart skön helg i Trosa. Vädergudarna var på vår sida hela helgen och jag har till och med blivit lite röd på näsan. Det var så härligt att få komma bort ett litet tag, släppte helt pluggstress och allt annat som kan kännas lite jobbigt.


Det blev mycket vin och öl och det ledde vidare till bastu och DET ledde vidare till årets första bad!

Jag gick ur bastun tre gånger för att bada men bangade alla tre gånger eftersom det var så jäkla långt till vattnet. Den fjärde gången sprang jag bara rakt ut utan att tänka och kastade mig i. Det var skitkallt och som en mindre trevlig överraskning visade det sig att det inte var helt lätt att ta sig upp igen. Det fanns en pytteliten stege som låg löst och som möjligtvis hade kunna bära en tvååring, men definitivt inte mig. Så jag fick bli uppdragen av en stor och stark Gustav. Tur att det finns karlar ibland.

Kände mig sjukt stolt i alla fall, är annars inte den som badar i första taget.

Sen blev det disco till alla möjliga mystiska skivor vi hittade liggandes här och var. Sjukt kul.


Fick en jättejobbig uppgift idag. Vi ska berätta en personlig historia på fyra minuter om någonting som gjort mig antingen: glad, arg, ledsen eller rädd. Vi fick några minuter att skriva ner alla händelser vi kunde komma på som fick oss att känna någon av dessa känslor. Och jag kom inte på någonting. Nada.

Jag kunde inte komma på någonting intressant att berätta överhuvudtaget. Vad har jag gjort med mitt liv egentligen???


Fick lite panik. Har faktiskt fortfarande panik. Återkommer när jag kommer på någonting som jag upplevt som är värt att lyssna på i fyra minuter.


Det är annorlunda att dela med sig av meningslösheter här på bloggen. Den läser ju folk frivilligt. Och så blir jag inte betygssatt här heller, det gör ju det hela lite mindre jobbigt.


Kommentarer
Postat av: Agnes!

Hitta på nåt!

Fan, jag vill också läsa den där kursen, men har tillgodoräknat mig den från när jag läste svenska på Södertörn... Och tänkte åka utomlands en månad då istället.

2008-04-22 @ 20:14:37
URL: http://pagnes.blogspot.com
Postat av: E

Det är lätt den roligaste och mest givande kursen hittills!
men att åka utomlands är ju inte heller helt fel...

2008-04-23 @ 12:08:12
Postat av: Björn

Agnes: ska du ocksa lasa den kursen nasta termin eller? Det ska iaf jag.

2008-04-28 @ 01:37:06
Postat av: Björn

Agnes: ska du ocksa lasa den kursen nasta termin eller? Det ska iaf jag.

2008-04-28 @ 01:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0