Jag, P och en massa läderklädda män...

Har haft en underbart slapp dag idag med min hemma-man. Lämnade bara lägenheten under några timmar för att vara med på ett personalmöte, annars har soffan och sängen varit min bas idag. Det har varit nice.

Var på en riktigt bra spelning på debaser igår, Hellsongs. För er som inte känner till dem är det ett svenskt band som gör finstämda covers av riktiga hårdrockslåtar, typ AC/DC och Iron maiden. De är helt underbara och sångerskan är så söt så man kan dö; hon ser ut som en liten dvärg/älva med rufsigt hår och tyllkjol.

Hur som helst så hade jag väl väntat mig att det mest skulle vara popfolk där men det var bara jag och P och sen var resten hårdrockare. Man kan väl säga att det fanns rätt gott om ölmagar och skinnvästar där. Kände mig sjukt cool när jag kunde identifiera en Metallica-låt. Och när det var allsång till Run to the hills blev jag nästan lite gråtmild, hårdrockarna sjöng så fint.


Imorgon blir det mer musik, Nouvelle vague på Nalen. Ska bli riktigt kul, sparkar mig själv fortfarande för att jag missade dem när de var här sist. Känns väldigt skönt att göra sådana saker igen, har varit lat så länge. Och fattig, kan tilläggas.


Var som sagt på personalmöte ikväll, och tydligen kommer jag att jobba typ hela sommaren. Är ledig ungefär en och en halv vecka. Så det var den semestern det. Jag hade så storslagna planer på hur jag och P skulle åka vespa genom Italien upp till Frankrike och Normandie, där han har ett sommarställe (ingen av oss har något körkort men det hade ordnat sig på något sätt). Vi skulle dricka en massa vin och äta oss igenom det italienska och franska köket, bo på små mysiga bed-and-breakfasts längs vägen. Det hade varit fint.

Vem vet, kanske nästa sommar.

Men jäklar vad tät jag kommer vara efter sommaren! Sliten som fan, men tät!


Får inte bli bakis imorgon, eller alltså...jag får inte bli full imorn så jag är bakis på lördag när jag ska jobba igen. Ingen favorit i repris från förra helgen. Herregud vad dåligt jag mådde. Nä, imorgon ska det drickas måttligt. Vuxet. En öl, max två, kanske tre - som B brukar säga.

Och det där med att vara nykter och rökfri heela veckan gick ju så där... det blev några öl och mojito igår, och några cigg. Aja, jag försökte i alla fall och det är väl det som räknas...eller?


Kommentarer
Postat av: T.

Hehhe...bara för att ge dig lite information. Du fattar väl själv att du inte kommer att vara rik efter sommaren. Jobba i butik är fan döden för ekonomin. Har precis själv börjat och helvete vad man vill ha allt. Sen...tänk på att det är sommar: Debasers uteservering med strawberry daqurius (som man kommer på att man ska köpa när man e lite blarig), picknick i parchen...ja helt enkelt sommar i sthlm.Pengar...pyttans heller kära Em;-)

2008-04-11 @ 10:35:06
Postat av: E

Ey, låt mig leva i min lilla lyckobubbla! den är allt jag kommer kunna klänga mig fast vid när jag står där bakom kassan och längtansfullt spanar ut genom fönstret ut i solskenet där alla lediga människor spatserar omkring.
men ja, det kommer att läggas en och annan krona på trevliga uteserveringar (hur ska man annars komma upp på morgonen?).

2008-04-12 @ 16:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0