Teatertips!

För en gångs skull har jag ingenting att gnälla över idag. Allt flyter på bättre än väntat och ja...livet känns rätt gött. Det är sol ute och jag är på väg ut till Trosa för en lugn helg i kontemplationens tecken.

Till min stora glädje och förvåning fick jag tillbaka tentan med ett betydligt bättre resultat än jag väntat mig och en väldigt uppmuntrande kommentar; självförtroendet återvände.

Dagens taluppgift gick också betydligt bättre än jag väntat mig och en av tjejerna bjöd på bullar(!). Så gulligt. Tycker om min grupp och de jag trodde var hopplösa puckon visar sig vara mindre och mindre irriterande.


Var på en helt fantastisk uppsättning av Ibsens Vildanden på Stadsteatern igår. Jag grät på slutet! Tror aldrig att det hänt förut.

Skådespeleriet var grymt och min stora idol Peter Andersson var lika bra (och sexig!) som vanligt. Jag tänker inte dyka djupare ner i min fascination för denna man (eftersom ingen ändå förstår den).

Den lilla Hedvig spelades så utsökt och så hjärtslitande att det gick att se precis all den smärta hon gick runt och bar på i bara ett ögonkast. That's acting!

Fan vad glad jag är för att jag bor i Stockholm med det enorma kulturutbud som finns. Ok, det är inte New York eller London eller Paris, men fan vad vi har bra teatrar!

Och det är inte så att jag skulle konsumera mer kultur även om det fanns, jag skulle antagligen bara bli förvirrad och stanna hemma istället eftersom jag aldrig skulle kunna bestämma mig för någonting.

Hur som helst, får ni tag på biljetter så gå och se den för guds skull!


Nu ska jag packa lite och sen ska jag försöka hinna med ett träningspass innan det bär av ut på landet. Åh, det ska bli så skönt!


Ha en underbar helg!


Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0