Livets små mysterier

Hur äter man en grapefrukt egentligen?
Sitter och försöker klura ut det eftersom jag nu ska försöka vara nyttig efter en väldigt dekadent sommar, men än så länge har jag bara lyckats få grapefrukt på kläderna, i ögonen, på datorn och på katten. Just det! Jag har blivit med katt också! Jag och P är kattvakt till hans familjs katt Sushi i veckan. Det är så mysigt, hon ligger som en liten spinnande varm klump i närheten av mig hela tiden. Eftersom jag sover på mage kommer hon och lägger sig på min rygg på morgonen så att jag inte kan vända på mig. När hon tycker att jag ska vakna och gå upp och ge henne mat buffar hon lite med tassen i mitt hår. Hon är så söt! Men holy moly vad hon hårar! Jag kommer behöva rolla hela lägenheten snart.
Det är lite jobbigt att jag bjudit hem en kattallergiker på middag imorgon. Hoppas hon har piller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0