Nya aktiviteter

Ja ,det blir inte så jättemycket bloggande just nu men jag hoppas att jag kommer komma igång ordentligt till hösten igen.

Började plugga i tisdags igen, sista svenskakursen sen är jag behörig svensklärare! känns lite coolt. Inte för att jag är klar sen eller så, nej nej, sen har jag två och ett halvt år kvar. Men hösten verkar i alla fall bli grym, vi fick sätta ihop den lite hur vi ville. Det ledde till att jag och M bestämde oss för att inleda terminen med en kurs i "Vansinnets littertur"! Hur kul som helst (hoppas jag).
Det kommer bli mycket att läsa, men att sitta på String med en boktrave och dricka te när det regnar är inte helt fel.

Igår testade jag och P en ny form av umgänge - Tango!
Det var roligt men inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Jag såg framför mig hur jag och P skulle dansa närgånget och passionerat till de argentinska rytmerna, istället stod vi i en ring med alla de andra (medelålders) paren och bytte partnet mellan de olika momenten. Av någon anledning blev mina danspartners bara äldre och tjockare och fulare för varje byte. Många av dem luktade illa också. P såg jag inte skymten av förrän på slutet, när den fria dansen började. Vi var ganska sopiga, men vi lyckades låta bli att dansa in i de andra paren i alla fall. Vi dansade bara in i varandra hela tiden. 

Men till slut kunde vi i alla fall sätta ett par steg och förflytta oss någolunda smidigt ett några meter genom rummet. Tror att det kan bli några fler gånger. Synd att de inte serverar alkohol bara, skulle nog gå mycket lättare då ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0