Blondes have more fun...right?

Jag sitter med någonting som känns som frätande syra på huvudet. igår bestämde jag mig för att bli blond. Igen.
Det blev lite mer av ett projekt än jag var inställd på. Har för närvarande den fjärde hårfärgskuren på två dagar i håret. Det är nog inte så bra.

Mamma kom över igår (efter första färgningen när håret var mer orange än något annat) och tittade på mig med något som liknade en blandning av avsmak och moderlig oro. Sen hade hon en lång predikan om hur skadat håret blir när man bleker det och om hur färgen gräver sig ner i ditt DNA och förstör håret för all framtid. Man tackar.

Men nu är det i alla fall gjort och trots att håret ser och känns betydligt tunnare och sprödare tror jag att jag är ganska nöjd med resultatet. Har i och för sig inte sköljt ur den sista omgången än, men det blir nog bra. P har betraktat mig väldigt skeptiskt hela helgen och verkar inte helt förtjust i min lilla omvandling. Men han vänjer sig nog.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0