Ladytron på Medis

Hade tänkt skriva lite mer på jobbet men det kom kunder ivägen, jävla stil.

Jag och P och Elli och Mange var som sagt på Ladytron igår (tillsammans med typ resten av Sverige kändes det som). Det var trångt, väldigt trångt. Till min stora besvikelse hamnade vi längst bak eftersom vi kom ganska sent. Så mycket energi gick åt till att irritera sig på alla långa människor som stod framför oss. Jag tror att det är någon slags svångstanke jag haft i flera flera år, som gör att hela min kropp börjar klia och rycka om jag inte får stå längst fram utan några jävla huvuden ivägen. Jag kan liksom inte slappna av och lyssna på musiken annars. Men eftersom jag försökte vara social med de andra istället för att lyda instinkten att pila iväg själv genom folkmassan för att uppsöka en bättre plats, fick jag stå där och störa mig.

Spelningen var helt ok. Tycker alltid att det blir lite trist när ett band bara kör sin nya skiva (särskilt om den nya skivan inte ens är hälften så bra som de gamla). Men de rev av två gamla hits, playgirl och seventeen, och några riktigt bra låtar ifrån nya skivan. Så jag är ganska nöjd. Och de var väldigt snygga den här gången också.

När spelningen var slut försvann M och E, och P påstod att de dragit hem. Så vi gick lite molokna och hämtade ut våra jackor och var lite småupprörda för att de inte ens sagt hej då. När vi väl kommit ut med våra jackor ser vi ett rosa ruffs som står och hänger i rökrutan. De hade alltså inte alls dragit. Men det hade ju vi gjort nu. Orkade inte trycka mig in igen bland allt folk så vi gick helt enkelt hem. Lite snopet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0