Hallonsorbet is the shit!

Här kommer lite mer gnäll:

Har precis bokat min tredje läkartid på en månad, rekord för min del! Efter att ha insett att jag antagligen har fått svinkoppor (även känt som Sandlådesjukan) från mitt lilla bakteriespridande barnvaktsbarn trodde jag kanske att jag haft min beskärda del av jobbiga sjukdomar denna höst. Men nej.

Idag vaknade jag upp med vad som med 99 procents säkerhet är halsfluss, vet inte säkert förrän jag sitter där med mitt penicillinrecept i handen. Så idag har jag tagit mig friheten att gå hem tidigare från jobbet, ätit glass till lunch och smygtittat på senaste avsnittet av Dirty Sexy Money (som jag och P egentligen brukar titta på tillsammans, men hallå jag är sjuk!).

Jag har även unnat mig ännu en helt pluggfri dag, eftersom jag bara får ångest och ont i magen av att läsa konstiga avhandlingar på NORSKA! Just det, det är ett helt annat språk! Jag förstår inte varför alla insisterar på att man kan norska bara för att det råkar vara vårt grannland. Jag förstår ju inte ens hälften av mina släktingar! Ena halvan är från Skåne och andra halvan från Dalarna och när de väl sätter igång är det bara att nicka och le.

En trevlig sak som hände idag i alla fall var att en jättegullig liten bankman ringde och meddelade att jag och P får lån för att köpa vår lägenhet! Woohoo.....
Han var till och med väldigt förstående inför P's betalningsanmärkning och pratade om hur snabba CSN är på att skicka sina ärenden vidare till kronofogden. Jag höll tacksamt tyst om att min älsklings betalningsanmärkning snarare berodde på slarv och brist på konsekvensanalys än på CSN, men det sa jag som sagt inte. Med en inkomst på 4000 i månaden är jag inte direkt en tilldragande ensam låntagare (den flerahundratusen kronor stora CSN- skulden jag håller på att dra på mig räknas tydligen inte som inkomst, weird), så jag behöver hans fina lilla inkomst på papperet. Och ja, honom också...

Så om ca en vecka kommer jag alltså att vara bostadsrättsinnehavare. Coolt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0