Jul, jul, trååålande juuul

Jag älskar den här månaden! Jag vet att det bara blir mörkare och kallare och allt det där, men jag blir verkligen lycklig inombords när jag ser alla adventsljusstakar, julskyltningar och människor med välfyllda julklappspåsar. Det känns som att hela stan blir lite barnsligare igen, som att alla rycks ur sina gråa vardagar och sveps med av den där förväntansfulla stämningen som ligger i luften från och med idag - första december.

Jag har sjukt mycket att göra egentligen men jag kan bara inte bry mig om att bli stressad över det. Jag ska bara gå runt och mysa i en månads tid, dricka glögg och baka lussebullar (jag gör världens godaste lussebullar nämligen), tända ljus och planera julklappsinköp.

I söndags hade jag och P storstädning hemma (i lägenheten vi snart ska få köpa kan jag tillägga, sjukt läskigt!) och jag plockade fram mitt lilla julpynt och det blev så fint! och snart ska vi köpa vår första julgran också! Eftersom vi slängde ut tvn har vi ju faktiskt plats. Men jag kom på att det blir ganska dyrt med den här första julgranen, för man måste ju ha en massa tillbehör: julgransfot och julgransmatta, stjärna och kulor, glitter och julgransljus. Ja, det blir en hel del. Med det mesta köper man ju bara en gång. Jag vill ha en riktig Disney-gran, en sån där som Piff och Puff kutar runt i. och jag vill ha den nu! Tänker inte vänta till några dagar före julafton, jag vill ha den nu! Och så lite snö på det tack...

 

Börjar få rätt ordentlig pengaångest. Fick ut lite mer än vanligt denna månad och det kliar verkligen i fingrarna efter att få göra av med dem. Idag hittade jag till exempel jättefina underkläder på Filippa K för halva priset(!), kan man ju inte avstå, en fin vas på Granit och en väldigt fin och bra och varm tröjklänning (också från FK) som jag nog måste ha även om den kostar lika mycket som min del av hyran...

Och på onsdag ska jag, P, M och E på Ladytron! Det ska bli så kul! Har inte sett dem live sen Arvika för en massa år sen. Grymt bra spelning som jag minns den. Med framför allt var de jäkligt snygga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0