Is that all u got?

Ni vet det där jag skrev om att ha haft min beskärda del av underliga sjukdomar denna höst...tydligen inte!
Har nämligen lyckats dra på mig en ögonkatarr också! Rätt vanligt i samband med förkylningar och borde läka sig själv om ca 1-2 veckor!!! Jag orkar seriöst inte mer.

Jag ska börja skriva min hemtenta imorn, men så fort jag försöker öppna en bok kliar och svider det ännu värre i ögjäveln. Man skulle nog kunna säga att jag är nere för räkning nu.
Hade ju tänkt lägga upp en bild och visa resultatet  av mina experiment med blekningsvätskor men med min nya juliga ögonlook känner jag mig minst sagt inte så photogenique, så det får nog vänta. Dessutom behöver jag verkligen en ny  kamera, som inte äter upp batterier fortare än en jävla rabbit och som inte får alla att se ut som skrämda rådjur i strålkastarljus.

Är väldigt tacksam för att jag nästan är klar med alla mina julklappar i alla fall. Finns inte en chans att hinna med sånt nu. Men det gick ovanligt lätt i år. Förutom till P, honom har jag inte hittat nåt till än. AAH, the pressure!
Det känns som att julklappen på något sätt ska symbolisera och bevisa ens känslor för den man är tillsammans med; dålig present = dålig kännedom om sin partner = sopig flickvän!

Jag borde bara köpa ett presentkort på Filippa K och säga: här, knock your self out på mellandagsrean! Jag ger upp.

Kommentarer
Postat av: Jeanette



Tips!



Jag har själv haft sjukt mycket besvär med ögonen. Fick dock en variation av olika ögondroppar, men om du inte fått det så är koksaltlösning jätte bra. Finns hos optikern.



Och P är inte så svår att shoppa till ska du se. Fundera lite på det så kommer du nog på nåt snart :)

Känn inte för stor press bara då blir det bara värre. Ju enklare desto bättre brukar det vara.



Hoppas du kryar på dig snart- Nyfiken på nya frisyren. :)



Om det är mycket stavfel och annat så är det för att jag glömt glasögonen hemma idag. :p



Kram på dig.

2008-12-11 @ 15:49:02
Postat av: Elli

Kram å friska på dig sen ska du se att blondes have more guns!

2008-12-11 @ 16:35:54
Postat av: E

Tack båda två!

Ska ta och prova det där med koksaltlösning (har ingen lust att se ut som ett pårökt tjackluder i två veckor), borde ju inte vara så svårt att göra själv. Vatten, salt, koka! Eller?



Och Elli: när ska du ta dig an mitt hår egentligen? I need you! Men jag ska nog låta det vila ett litet tag så det inte faller av.



Kram på er!

2008-12-11 @ 22:12:54
Postat av: P.

Wow, Jeanette gjorde inte ett enda stavfel. Undra rhur hennes glasögon fungerar egentligen. Viktigt att komma ihåg också när man använder hemmagjord kokssaltslösning är att låta den svalna innan du häller ner den över ögonen. Blir lite mycket som när Scutter häller saltsyra över sig carnivale annars.

2008-12-12 @ 00:16:58
Postat av: Jeanette

Inte koka själv. Crazy woman. Köp hos Optikern.

Tror inte det kostar så mycket. Kan även hända att du kan få gratis. Vet inte. Men dom brukar vara trevliga. Det är ju i princip bara renare vatten i droppform.

2008-12-12 @ 09:31:35
Postat av: E

Kan meddela att jag gjorde det själv. jättelätt, och det blev bra! bara 1 liter vatten, 1 tsk salt, koka ihop och låt svalna. no probs.

2008-12-14 @ 19:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0