Lite jobb, lite ångest och lite fantasy

Står på jobbet och smybloggar. Mycket förbjudet, men jag har så in i norden (underbart uttryck tycker jag) tråkigt!
Känns vekligen som att jag bara slösar bort tid som jag borde spendera på mina studier, som verkligen har blivit lidande de senaste veckorna. Kan mycket väl vara så att jag kommer att dra på mig mitt första IG (eller F som det heter nu för tiden). Inte bra. Men det är så mycket annat hela tiden. Och till mitt försvar försökte jag faktiskt vara lite duktig och gå till biblioteket idag innan jobbet, men det var stängt! Öppnade inte förrän 13.00. Dålig stil.

Det finns inte en chans i världen att jag hinner läsa allt jag ska läsa. Funderar på att bara skita i den här kursen och hoppa vidare till nästa som verkar mycket roligare: Fantasylitteratur!
Måste erkänna att jag aldrig varit någon fantasyfantast, men det finns ju fantasy och så finns det fantasy. Allting behöver kanske inte handla om drakar och alver och sånt skit. Insåg härom dan att mina al time favoriteböcker (Thursday Next serien av Jasper Fforde) nog måste kvalas in i fantasygenren. Jag kommer att behöva plugga hela julhelgen, men hur jobbigt låter det att sitta framför granen Harry Potter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0