Penicillinkur och skräpfilm

Var på vårdcentralen idag. Jag hatar verkligen det stället. Om man tar mer än fem minuter av deras dyrbara tid (som jag faktiskt har betalat 140 kr för) börjar det titta irriterat på en och nästan föser en ut genom dörren med ett "gå hem och vila, ta en alvedon och kom tillbaka om det inte blir bättre". Tack. Tack så jävla mycket. Skulle verkligen vilja gå till en läkare som faktiskt VILL hitta felet och inte bara bli av med en för att kunna bocka av nästa patient på listan. Och som inte tappar bort provsvar (mm, just det) eller avfärdar allt som en liten förkylning.

Till slut fick jag i alla fall lite penicillin för min näsa och jag kan bara hoppas att det rensar ut lite allt möjligt skit ur min kropp. Sen ska jag undvika sjuka barn för resten av livet.

Laddade ner filmen Twilight idag för att ha nåt att kolla på som krävde noll hjärnaktivitet från min sida. Den levde upp till mina förväntningar. Noll hjärnaktivitet. Jag blir så jävla trött på att alla vampyrfilmer/serier handlar om hjälplöst förälskat våp som mer än villigt kastar sig i farans väg för nån mörk och mystisk främling som hela tiden tvingas rädda henne från sina egna. Visst, vampyrsex må vara hur sexigt som helst men det känns lite onyanserat måste jag säga. Då var det faktiskt rätt befriande att se Låt den rätte komma in, som på ett väldigt skönt sätt undvikigt de värsta fallgroparna och låtit vampyrkaraktären vara en stark och självsträndig 12-årig flicka. Som en lite svartare version av Pippi Långstrump!
Hon har till och med lyckats snärja en man så pass att han mördar för hennes skull och till slut ger sitt eget liv för henne. Han var visserligen även pedofil så det var rätt åt honom.

Det känns som att den här vampyrhypen som pågått under hösten har försökt förnya bilden av den typiska vampyren som bor i gotiska gamla slott och inte kan vistas i solsken, bla, bla, bla. Så varför inte sudda ut bilden av den mystiske våpmagneten också? Den börjar i alla fall tråka ut mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0