Cocktails och nattshopping

Jaha, då va man bakis igen då. Inte helt genomtänkt kanske. Hade en riktigt trevlig kväll igår. Uppiggad av en väldigt bra helg och berusad av gott vin begav jag och P oss iväg till Vampire Lounge efter en mycket god middag och trängde oss ner genom folkmassan till den grottliknande lokalen. Ovanligt mycket folk men så har de ju ruskigt prisvärda drinkar där på måndagar. Jag och P jobbar oss stadigt igenom den gedigna drinklistan och gårdagens favorit var definitivt en rabarbermartini för min del och en rosa milkshakedrink som hette Princess-någonting för P's del. Han är så maskulin.

Förutom genröst intagande av alkohol roade vi oss med att gissa vilken tv-serie jinglarna i kvällens musiktema var hämtade ifrån. Det blev en liten dispyt om huruvida en var signaturmelodin från "Huset fullt" eller "Räkna med bråk", men annars var det inte mycket till utmaning tyvärr. Allt värdelöst tv-tittande hade uppenbarligen gett resultat. Skönt.


För ca en femhundring får man åtta cocktails på vampyr. Det blir man ganska full på. Eller ja, vi blev det i alla fall men då hade vi å andra sidan delat på en flaska vin innan också.

Fulla och glada dansade vi vidare ut i natten till Skrapan där Akademibokhandeln tjuvstartade bokrean mellan 00.00-02.00 och plockade på oss böcker. Fulla! Det var jättemysigt!

Vi var långt ifrån de enda lässugna nattugglorna i Skrapan den natten, men vi var däremot i princip de enda med kläder på. Ja, de andra var inte nakna (tyvärr, det hade verkligen förgyllt min natt), men de var alla iklädda pyjamas. Eftersom jag som sagt var ganska full föreföll detta mig bara lite märkligt. Men när jag såg skyltarna som förklarade att pyjamasklädda personer fick 20 procents rabatt blev det hela lite klarare. Jag kunde bara inte låta bli att fundera över ifall alla dessa människor bodde precis i närheten eller om det hade åkt buss eller tunnelbana iklädda sina nattliga munderingar. I så fall går man ganska långt för någon intjänad hundring.

Hur som helst så plockade vi på oss en hel del, P köpte som vanligt bara historieböcker à 700 sidor och jag köpte bland annat ett billigt franskt lexikon, så nu jäklar ska jag ta tag i franskaplugget igen.

När vi skulle betala övertygade jag killen i kassan att jag alltid sov i svarta stuprörsjeans, så vi fick också den eftertraktade pyjamasrabatten!

Jag älskar bokrean! Nu måste jag tyvärr återgå till de tre tegelstenar jag ska ha läst ut till imorgon. Och ja jag vet, planering är inte min starka sida.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag skulle verkligen vilja ha ett billigt franskt lexikon, ett med billiga fraser, ord och meningar. Sånt som man använder när man pratar med billiga människor.

Fan, skulle vilja ha en på svenksa också...

2008-02-26 @ 14:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0