Gött, gött, gött!

Holy moly vilken trevlig helg jag haft!

Fredagen spenderades i soffan med Primo-pizza (världens godaste helt klart) och Tudors. Mycket mysigt. Ingen alkohol faktiskt, men det blev det desto mer av på lördagen då P's födelsedag skulle firas för tredje gången(!). Denna gång med hans närmaste vänner och en hel del vin. Det blev en hel del genusdiskussioner, vilket det ofta blir efter en skål linssoppa och oändliga mängder rödvin. På något underligt sätt hamnar jag och P alltid på motsatta sidor i dessa diskussioner. Jag vet inte varför, vi tycker ganska lika men vi blir alltid självutnämnda fiender där jag tycker att han är ett manschauvinistiskt svin och han tycker att jag är en gapig bitterfitta. Fast jag är sjukt glad för att han i alla fall ger sig in i diskussionen, många killar låter bli och sitter där tysta och undrar hur i helvete de fick skulden för allting. Jag förstår att det är frustrerande, men man kan inte gå runt och skjuta problemet ifrån sig och låtsas att det handlar om individuella fall och inte om strukturer. Ingenting gör mig så jävla irriterad som när folk säger att kvinnor väljer att stanna hemma med barnen i betydligt större utsträckning än män på grund av fria val och att våld mot kvinnor endast utgörs av enstaka fall av sjuka män.

Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om...

Helgen bestod även av jobb och jag har insett att jag trivs himla bra på mitt nya jobb. Framförallt kompletterar det min ganska ensliga vardag väldigt bra. I veckorna sitter jag framförallt själv och pluggar (eller har ångest för att jag inte pluggar) och blir till slut tokig av att vara ensam så mycket. Att jobba i butik är extremt socialt och jag får ge utlopp för min sällskapssjuka. Slog till och med säljrekord för en söndag när jag jobbade själv igår. Jag är faktiskt grym. Men jag kan inte fatta hur folk kan shoppa loss dagen innan löning, jag hade ju varit pank i två veckor!

Direkt efter jobbet tog jag mitt pick och pack och gav mig ut till Yasuragi på Hasseludden där jag mötte upp min mor och moster för en underbart avslappnad kväll/förmiddag med grym japansk mat och heta bad. Jag känner mig såååå utvilad. Jag vill bo där. It's the shit.

När jag kom hem möttes jag av en ovanligt älskvärd sambo med två små presentpåsar i handen. I den ena låg ett fantastiskt fint halsband och i den andra en matchande ring. Han är så fin. Har nog aldrig fått smycken av någon pojkvän förut. I never felt more like a woman.

Ikväll ska han få en riktigt god middag med dyra inköp från söderhallarna. Det är mycket möjligt att det kommer öppnas en flaska vin också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0