I swear to tell the whole truth and nothing but the truth, so help me God!

Idag har jag gjort någonting som jag aldrig gjort förut. Jag har vittnat i en rättegång. I höstas hamnade stackars P i vägen för en påtänd idiothuligan som helt oprovocerat hoppade på honom på donken, där vi stannat för att köpa med oss lite fyllekäk hem. Killen hade vid tillfället på sig en skottsäker väst och var utan tvekan ute efter en fajt. Han lämnade P med ett blåmärke i pannan och en trasig läpp. Klantarslet blev tagen av polisen på plats men har ändå mage att neka till brott.
So today it was time to set the record straight.

Jag blev inkallad som vittne efter att P fått lämna sin redogörelse, bredvid mig sitter den något läskige huliganen och försöker (tror jag) titta hotfullt på mig. Mittemot mig sitter en rad äldre män och kvinnor och antecknar det jag säger (vilket förefaller lite onödigt eftersom de ändå spelade in alltihop) och ibland nickar de lite åt min berättelse. 
Jag känner mig oerhört viktig.

När den misstänktes advokat sedan ska förhöra mig gör han det verkligen på det där typiska ifrågasätta-tills-man-tror-att-man-hittat-på-alltihop-sättet och det gör mig så jävla trött. Jag förstår att det är hans jobb och bla bla, men det är otroligt kränkande att bli ifrågasatt när man försöker berätta om någonting man blivit utsatt för (och i det här fallet var det inte ens jag som blivit utsatt utan P). Jag kunde bara föreställa mig hur sjukt jävla hemskt det måste vara att få sådana frågor (som: hur mycket hade du druckit?) om man blivit våldtagen och redan är så kränkt man kan bli. Fy fan. Advokatskiten frågade till och med ifall vi hade pratat med varandra om det som hänt på vägen hem! Det är väl självklart att vi pratade om det! Det var en händelse utöver det vanliga om man säger så. Han fick det ju självklart att låta som att vi gått och kokat ihop hela historien tillsammans. Jävla as.

Jaja, jag känner mig i alla fall nöjd med min insats för rättvisan och hoppas nu bara att huliganen inte ska skicka sina huligankompisar för att slå ner och våldta mig (mest för att jag inte skulle orka vittna om det...[skoja]).


Kommentarer
Postat av: P.

Du sade kränkt först så du vinner stäm skiten ut honom nu, 60-90 000 kan man få om man är med i Rosa Khmererna!

2008-02-20 @ 10:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0