Shoppning, vin och ungtjurar

Fredag, fredag, fredag!!!

Dagen har varit strålande måste jag säga. Började med en ordentlig vårstädning av garderoben och gick med överskottet till myrorna (ville egentligen ge det till stadsmissionen eftersom jag är lite halvskeptisk till frälsningsarmén, men jag orkade inte gå ända bort till nytorget just då [det är ändå typ tre kvarter]). Kände mig väldigt duktig och helgonlik i alla fall, men egentligen var det ju för att kunna få plats med nya kläder i garderoben som jag var tvungen att ge bort lite gammalt så väldigt helgonlikt var det kanske inte. Men jag slängde inte bara bort det i alla fall. Second hand is the future baby!

Sen bar det av till universitetet där jag som vanligt satt tyst och inaktiv genom hela seminariet. It's my new thang.

Solen sken och förgyllde rökpauserna enormt mycket och jag och M satt och snackade skit om de andra kursdeltagarna. Väldigt moget.

När seminariet var avklarat och jag tagit en fruktlös vända till stadsbiblioteket begav jag mig till jobbet för att inhandla lite nya vårkläder. Efter en titt på kontoutdraget (efter gårdagens shoppningtur) insåg jag moloket att jag inte var riktigt så likvid som jag trodde. Jag trodde att nu när jag skaffat ett till jobb att jag skulle bada i pengar, men ack så jag misstog mig. Jag är ju precis lika fattig som förut...men med lite fler fina vårklänningar i garderoben förstås.

Blev glatt förvånad när jag fick ett samtal från min kära K som bjöd på middag, känns som att det var evigheter sen som jag blev hembjuden till någon. Senaste tiden har vi haft så många middagar hemma hos oss att jag tappat räkningen. Trevligt att någon bjuder tillbaka någon gång. Ska bli kul att träffa K's posse också.

Jag och P hade redan bestämt att vi skulle gå och se Sweeny Todd ikväll så det finns en stor chans att det bli fyllebio ikväll! (Är inne på mitt andra glas vin och vi har inte ens kommit till middagen än). I like.

Imorgon bär det av till Ikea, där det ska inhandlas en ny bokhylla så vi kan bli av med alla boktravar som står överallt. Har en känsla av att det kommer att bli lite mer än så också, typ hundra värmeljus eller något i den stilen.  


Just det, apropå kommentaren om mitt billiga fransklexikon:

Syftningsfel är roliga. Fick ett väldigt fint sms från Lund idag: "'Hemmagjorda hamburgare av svensk ungtjur' Vilken kompetent ko, kan laga mat med 4 klövar. Eller så är det kocken som är ett vilddjur. Honom skulle man prova."   

Tack Mika!


Kommentarer
Postat av: Mycket Mogen Lärarstudent

Men vadå, ser man ut att komma från Ankeborg med en intelligens där efter får man väl tåla att folk pratar om en. Eller?

2008-03-03 @ 21:48:21
Postat av: Mycket Köpenhamnsk lärarstudent

Alltså....jag skulle verkligen vilja sväva över er och höra era ingående snack om kärliga
lärarstudentskollegor. Hehehe (onskefullt läte såklart)...jag tvår mina klövar..

2008-03-05 @ 11:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0