Tårtkalas

Kalaset gick bra, tårtorna blev fina och alla gäster fick med nöd och näppe plats i vår lilla lägenhet. Min släkt satt på den ena sidan av rummet och hans på den andra. Det blev inte mycket till mingel, men nu har de i alla fall sett varandra. Vem vet, nästa gång kanske de till och med vågar prata med varandra.

P fick en massa fina presenter och jag vet att han skulle protestera men det blir ju lite som att jag fick en massa fina presenter också!  Utan tvivel det absolut bästa med samboskapet. Hehehe. Mycket drickbart så jag antar att han kommit över den magiska vuxengränsen då man inte längre får den där blängande blicken från sina föräldrar när man tackar ja till påfyllning. Jag är inte riktigt där än. Jag kan ju inte ens röka om någon i släkten skulle kunna märka det. När alla kusiner och flick- och pojkvänner smiter iväg från middagsbordet sitter jag alltid kvar själv och spelar duktig flicka. Sen får jag också porslin i födelsedagspresent istället för whiskey...

När kalaset var slut hängde jag och P på hans supermysiga morbror och hans underbara flickvän till en biljardhall där vi blev bjudna på mat och öl. Det var nice. Biljard är typ den enda "sport" jag kan ägna mig åt utan att bli för tävlingsinriktad. Jag vet att jag suger men det gör liksom ingenting. För det är ju ingen riktigt sport. Det finns ju öl, eller hur? Då är det ingen riktig sport. Eller har ni någonsin sett systrarna Kallur svepa en pint innan de skuttar ut på banan? Nä just det, för det är en riktig sport. Springa, hoppa, svettas ni vet...

Biljard är kul, vilket också går emot hela sportkonceptet. Och det är därför jag gillar det.

Idag vaknade jag dock till en mindre trevlig överraskning, magsjuka...eller något liknande. Mår riktigt jävla illa, har inte spytt (än) men det känns inte helt avlägset om man säger så...

Hatar att må så här, vill bara ut ur min kropp. Skulle verkligen behöva plugga idag men det enda tillståndet som känns drägligt just nu är sömn så jag tänker nog jobba på det istället.

Här kommer i alla fall en liten skymt av de fina tårtorna som bakades under helgen. Måste erkänna att jag är sjukt stolt.


image6  image7

Hoppas du var nöjd med dagen baby!


Kommentarer
Postat av: Walle

Snälla använd stycken det var jätte jobbigt att läsa!

2008-02-18 @ 12:55:49
URL: http://mikaelwalle.blogg.se
Postat av: P.

Jag är jättenöjd vännen. och jag tänker inte protestera om att det var som om du fick en massa presenter. Du hade ju trots allt valt ut varenda grej jag fick av din släkt...

Tack för igår.

2008-02-18 @ 13:14:39
Postat av: E

svar till Walle: Hmm, jag vet inte hur du räknar men jag får det i alla fall till hela fem stycken, vilket jag anser är ganska lagom. men om du tycker att det är jobbigt att läsa mina texter föreslår jag att du slutar med det.
och by the way så är "jättejobbigt" ett sammansatt ord och ska inte avstavas.

2008-02-18 @ 14:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0