Tisdag, onsdag, torsdag, fredag, helg. Thats all people!

Hur många måndagar ska man behöva överleva under en livstid egentligen?
Ska specialdesigna en almanacka utan måndagar, den kommer att göra mitt liv lättare. När andra människor går iväg till sina jobb på måndagsmorgonen i tron om att veckan har börjat kommer jag ligga kvar under mitt varma duntäcke och hålla för öronen.

Idag var en ovanligt jobbig måndag. Fast egentligen inte. Men det känns så. Allt var bara bajs, mitt humör var i botten, P var tjurig och sänkte mitt humör ytterligare. Inte hans fel men varför kan människor (män i synnerhet) aldrig säga det man vill att de ska säga? Några stöttande små ord dagar som dessa när man redan innan man klivit upp ur sängen övertygats om sin egen meningslöshet.

Dagen blev inte direkt bättre av att behöva genomlida tre timmars monotont mässande om renässansen och upplysningstiden. Insåg på allvar idag att jag inte alls läser en rolig litteraturkurs utan en torr och tråkig historiekurs. Och lärarens bild av den ideala lärandesituationen är dessutom han själv pratandes non-stop medan vi sitter och antecknar det han säger. Hans bidrag till någon slags dialog mellan lärare och studenter består enbart av frågan: Någon som har något annat att tillägga? i slutet av seminariet.

Efter tre timmars babbel? Hell no att jag har något att tillägga, min hjärna har ju varit på stand-by de senaste två timmarna! Jag pallar inte med det här! Har i princip slutat plugga, känns så jävla meningslöst när han inte ställer några krav på en överhuvudtaget.

Fan va nice det skulle vara att bara skita i allt och börja jobba istället, spara ihop lite pengar och sticka till Paris eller any place but here egentligen... Jag är så trött på Stockholm! Det händer ju aldrig någonting kul här! Kan vara jag som inte är så kul men jag tror att det hänger ihop.
Bajs bajs bajs.


Jag överlevde jobbet igår i alla fall, inga gråtattacker eller andra screw-ups. Det gick faktiskt ganska bra. Självklart var ju kassaavstämningsprogrammet tvunget att lägga av just den dagen då jag skulle göra det själv första gången, men det löste sig också till slut.

Men det var ju inte lite långtråkigt! Folk verkar inte shoppa på söndagar, inte på östermalm i alla fall. Hade typ tio kunder på hela dagen och när det väl kom in någon fick jag lägga band på mig för att inte prata ihjäl den stackaren.

Men det blir väl bra det också.


Usch, ska gå och träna ikväll. Sååå opepp på det. Hur ska man få energi att kuta runt på ett löpband när man knappt har energi att ta sig upp ur sängen? Jag ska fan gå i ide tills våren är här på allvar (en fyramånaders viloperiod från januari till april kommer nämligen också att ingå i min finfina almanacka).
Vi hörs i början på maj! So long suckers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0