Förberedelser inför Beach 2008

080115
Jag har i min enfalld inbillat mig att man som regelbunden besökare av ett gym någon gång emellanåt bör erhålla någon form av belöning för detta, en fastare rumpa, starkare magmuskler etcetera. Jag har väntat på denna belöning i många år nu. Den har fortfarande inte kommit. Istället händer det någonting mycket märkligt. Igår, två dagar efter det senaste träningstillfället, upptäcker jag till min fasa att mina bröstmuskler, som jag uppenbarligen tränat lite väl hårt, har svullnat upp. Och det ser inte bara ut som att jag har fyra bröst, vilket min älskvärda pojkvän så kärleksfullt påpekade (jag vet att du bara är avundsjuk för att dina bröstmuskler är platta som en sjuårings) , jag ser ut som Hulken! Och det gjorde så fruktansvärt ont. Jag har visseligen en något lättpåverkad muskelmassa som blir så där härligt bodybuilder-bullig (inte alls så där senig och snygg som man vill ha) men det här var ju löjligt. Det är så typiskt att man ska bli straffad för att man försöker vara lite duktig. 
Imorgon tänker jag iallafall vara duktig igen, men bröstmusklerna får nog vila. Och ikväll ska det drickas vin! Mina två  fina kursare kommer över för att fira att denna tråkiga termin äntligen är slut. Eller ja...egentligen är det väl bara en ursäkt för att få vardagspimpla lite...
Jag är inne i en bra fas nu där jag inte tycks bli så bakis som jag brukar. Vanligtvis håller baksmällan i sig långt in på eftermiddan och omöjliggör alla försök till aktivitet, men de senaste gångerna har det faktiskt varit riktigt uthärdligt. Försöker intala mig själv att det är för att jag är äldre nu och därför dricker med mer måtta...men seriöst, who am I kidding? Nä, jag har nog ett litet underverk vid namn Resorb att tacka för detta. 
Bakfylla är ju också ett helt orättfärdigt straff för något man gör för att göra livet lite bättre, eller hur? Människor som tror att deras liv skulle bli bättre av en vit månad eller liknande lurar ju faktiskt bara sig själva. Livet blir bara tråkigare, ensammare och mindre njutningsfullt. Det är min erfarenhet iallafall. Jesus drack ju en massa vin eller hur? Han gjorde till och med eget, hur fel kan det då vara? Så ikväll ska jag vara en god kristen och gå i Herrens spår. Halleluja. Eller ja...Skål iallafall!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Usch, här regnar det. Det gör det i stort sett varje dag. Den dag det inte regnar blir jag
förvånad, men samtidigt positivt överraskad.

2008-01-15 @ 18:39:55
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Louise S.A

Stackare, din belöning blev nog bröstmuskler. Men försök lite till så kanske du får någon annan belöning nästa gång.
Men visst är det skönt att gymma!

Ha de så bra!
Kramar Louise

2008-01-15 @ 18:43:02
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Bjorn

Vilka ar de har flickorna som skriver kommentarer i din blogg?

2008-01-22 @ 14:41:38
Postat av: Emelie

ingen som helst aning. jag tror att rubriken på inlägget kan ha förlett några läsare som var ute efter träningstips och dylikt.

2008-01-22 @ 17:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0