Fredagsångest...jo det finns visst!

080111

Ok, jag insåg att det var något allvarligt fel på mig idag när jag var på väg hem från skolan lite tidigare än förväntat efter ett lyckat grupparbete. Istället för att den underbara fredagskänslan infann sig kände jag ett stigande obehag. Vad skulle jag göra nu? Sambon kommer inte hem än på ett par timmar och framför mig ligger nu ett helt ostrukturerat tidsblock som jag inte visste vad jag skulle göra med. Jag vet ju vad jag kommer att göra, nämligen säcka ihop i soffan inför ännu en eftermiddag med gamla repriser av Vänner, Spincity och Dawsons creek. Dawsons creek är absurt nog höjdpunkten på denna återupprepade eftermiddag eftersom jag bara sett de avsnitten två gånger tidigare, till skillnad från Vänner som måste ha gått i repris i minst femton år nu. This is bad! Jag kan verkligen känna hur min hjärna uppluckras och förtvinar. För att undvika detta skulle jag kunna plocka upp en god bok istället, ringa en vän, gå och träna...men nej...det är för sent. Im long gone.

Kan inte skriva mer. Dawsons har börjat....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0