Sunday, boring sunday

080113

Jag är såååå uttråkad. Vad är det med söndagar som verkligen dränerar en på energi och livsglädje? Man kan inte bli full för man ska hålla i ett seminarium dagen efter så man kan inte bli bakis, man kan inte shoppa för man är pank och dessutom stänger alla affärer kristligt tidigt, man kan inte kolla på tv eftersom det bästa som går är en film om snygga tjejer som jobbar som någon typ av agenter i katolsk skolflicksoutfit (jag förstår att just detta skulle kunna ses som filmens styrka om man så vill). Det man kan göra är att storstäda lägenheten (vilket också har gjorts), men det får livet bara att kännas ännu mer meningslöst eftersom den blir skitig igen på en halv minut. Man borde egentligen bara lära sig att trivas bland dammråttorna. Och man blir ju aldrig klar, det finns alltid någon garderob som behöver rensas ut, tidningar att gå iväg med, ölburkar att panta, etcetera, etcetera. Är det moraliskt försvarbart att anställa städhjälp när man bor i en etta?

Tog en fika på söder idag, det blir inte av så ofta sen jag flyttade in runt knuten. Känns inte så kul att pröjsa 30 spänn för en kopp kaffe när man lika gärna kan dricka den hemma. Gratis. Men det är himla trevligt att bara sitta och glo på folk. Jag och P sa inte ett ord till varandra på typ 20 minuter förutom några strödda kommentarer om folks kläder och kroppshydda. Det finns vissa poänger med att lämna lägenheten ibland. Framförallt när man slipper lämna ön.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0