Tidsfördriv

Vad har jag gjort i eftermiddag? Jo, jag har målat mina naglar. Detta har tagit mig ca fyra timmar. Det kan låta lite märkligt men det är helt sant. Jag började med tårna som verkligen behövde lite uppmärksamhet och gick sedan över till fingrarna. So far so good. Men när man köper nagellack för under trettio kronor har det en tendens att göra en besviken. Det torkar till exempel aldrig. Jag väntade och väntade tålmodigt. Men så fort jag trodde att det var torrt kom jag åt någonting och det visade sig att så inte var fallet. Åtta gånger(!) fick jag måla om och måla över. Och nu är färgen så tjock att naglarna ser alldeles buckliga ut. Det här är alltså vad jag gjort hela eftermiddagen.

Jag borde självklart ha satt mig och börjat läsa något av de tre epos jag ska ha plöjt igenom till nästa seminarium men nej, det här är vad jag gjorde istället. Duktigt.

Det här skulle kunna vara det mest ointressanta inlägget hittills.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0