Människor med gitarr och bristande empatisk förmåga ska dö!

Jag är ganska trött idag. Funderade ett tag på varför eftersom jag lyckades komma i säng före midnatt och sov tungt hela natten...nästan. Sen kom jag på att jag bryskt väcktes ur min skönhetssömn runt fyrabläcket av att någons efterfest flyttats ut till köksfönstret där gitarren plockats fram och en (let me guess) väääldigt full och tondöv brud skrålade (det var så falskt att jag omöjligt kan upplysa ens om vilket musikgenre det rörde sig om, ännu mindre vilka låtar det var).

Det fina med att ha en innergård helt i betong är att trivsamma ljud som dessa studsar nåt helt sjukt mellan väggarna och förstärks till tusen. Jag var inte glad. Däremot var jag väldigt nära att plocka fram äggkartongen och gå lös på dem, men det gjorde jag inte. Jag stängde fönstret och somnade om. Sur.

Jag är ledsen om bloggen känns något innehållslös just nu, men jag får skylla det på att jag jobbar hela dagarna. Just nu ser mitt liv ut så här: jag går upp, traskar iväg till jobbet där jag äter min lilla yoghurtfrukost, försöker vara inte alltför otrevlig mot jobbiga kunder fram till klockan sex eller sju då jag får gå hem. Hemma möts jag ibland med en färdiglagad middag som min underbara sambo knåpat ihop, då älskar jag honom lite extra. Sen kanske vi går ut och tar en öl eller två i kvarteret och sen går vi hem och lägger oss. 

Jag ska börja skriva mer passionerade och engagerande inlägg snart (efter sommaren antagligen), tills dess får ni hålla till godo med mina små triviala tidsfördriv.  

Kommentarer
Postat av: P.

Du, djävligt mycket hintar om att du inte orkar laga mat efter att ha jobbat hela dagen och kommer hem först halv sju, väldigt hungrig och grinig.



Väldigt lite förståelse för att jag jobbat hela dagen ,kommer hem aphungrig och gör det året runt. Hur djävla hardcore är det egentligen att dricka lite öl och sen gå till jobbet om du börjar kl 11.



Fnys.

2008-07-02 @ 17:08:55
Postat av: E

Jag anar ett uns av bitterhet här...

2008-07-03 @ 09:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0