Något desorienterad

Var ju på parmiddag (älskar att så många blir prococerade av det ordet att jag måste använda det så ofta jag kan) på essingen igår. Lite fashionabelt sena var vi där halv nio på kvällen, brutalhungriga och våta av det konstanta sommarregn som aldrig verkar vilja lämna mig ifred. Det skulle grillas. Ute. Det var blött, kallt och det skulle grillas. 

Det blev i och för sig fruktansvärt gott men jag höll på att dö av hunger så i ett desperat försök att stilla det värsta kastade jag mig över chipsskålen och svepte (mer eller mindre) två glas vin. Magen var ju tvungen att fyllas med någonting...

Till min stora glädje flyttades middagen sedan in i lägenheten, där vi trängde in oss i deras fantastiskt mysiga lilla kök och där P gång på gång blev attackerad av de enormt svulstiga jätteliljorna han valt ut till värdparet. Vinet fortsatte att flöda tills det ersattes av cocktails. Jag ville så gärna glömma bort att jag skulle jobba dagen efter, men när klockan passerat ett och jag erinrat mig hur lång tid det skulle ta att ta sig hem tackade vi för oss och vinglade hem. 

Ok, det var mest jag som vinglade. På fyrans buss från Hornstull till Skanstull somnar jag och vaknar upp helt övertygad om att vi är kvar i Hornstull. Blir därför skitförbannad på P när han föreslår att vi ska GÅ hem! GÅ?! Är han inte klok? Det tar ju för fan 40 minuter!!!
Ilsket stegar jag tillbaka till busshållplatsen där jag ska invänta fyran till Skanstull. Då påpekar P vänligt att vi är i Skanstull och alltså bara fem minuter hemifrån. 
Jag kände mig ganska dum.  

Kommentarer
Postat av: P.

Nja, det gick till ungefär sådär. Du inte bara vägrade gå hem, du vägrade även att tro att vi var i skanstull. Trots mina försäkringar så var du envist övertygad om att vi var kvar i hornstull.. Tills jag vänligt (läs: gapskrattande) frågade dig vad det stod på skylten vid tunnelbanan, bussstationen du väntade vid, och om det där inte var Clarion Hotell trots allt...



Sen stämmer det att du kände dig dum, vilket jag hade ytterst roligt åt. Väldigt klädsamt av dig att lämna det faktumet ute.



/kram

2008-07-19 @ 11:45:18
Postat av: E

Det hade ingenting med klädsamhet att göra älskling, jag berättade bara allt jag kom ihåg och det var inte så mycket mer än så...

2008-07-19 @ 15:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0