"När man går till anfall...för att skydda sig...ööh...du vet!" Nej Mange, jag vet inte.

Fan, det känns som att sommmaren snart är slut utan att ens ha börjat. Har det varit någon sol? I wouldn't know, har stått inomhus sen början av juni. Och inte har jag blivit rik heller. Precis lika kyrkråttspank som vanligt.
P ligger kvar i sängen och skyltar med sin ledighet varje morgon när jag själv pallrar mig i väg till jobbet, där ingenting händer överhuvudtaget. Om man ska vara lite positiv kan jag i alla fall ge honom en eloge för att han verkligen har blivit en bra hemmaman nu när jag jobbar så mycket och kommer hem sent. Nästan alltid har han städat och planerat middag (och inte sällan fylla). Framförallt är han glad och tillgiven som en golden retriever när jag kliver in genom dörren och det är alltid trevligt.

För några dar sen kom han hem med en nyinköpt vattenpipa som han hittat för tvåhundra spänn och den har blivit vår nya kvällshobby. Igår satt vi och kollade på Weeds och rökte som bara den (den berusande smaken Tutti Frutti dessutom), väldigt stämningsfullt. Hade Elli och Mange över på middag härom kvällen, då åkte den sjålvklart också fram. Det blev brännhet marockansk mat, mycket öl och spel. Jag hade mange i mitt lag på Tabu (det där då man ska förklara något utan att använda sig av vissa ord) men mange och jag tänker väldigt olika visade det sig. Han försökte nämligen förklara allt med krigstermer och stridsreferenser! Vår associationsförmåga skilde sig något åt...

Ikväll blir det ytterligare en heteronormativ hyllningsceremoni (parmiddag) med P's polare (som visar sig vara betydligt parigare än mina vänner). Men denna gång är vi bortbjudna, känns extratrevligt då jag har 50 spänn kvar på kontot. Räcker till en gå-bort-Gredos...

Fan va jag är värd semester nu!!! Bara en vecka kvar...
När jag ligger på stranden och pimplar mojitos och käkar musslor kommer allt vara värt det.
It better be säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0