The addiction

Jag har precis köpt min fjortonde svarta klänning. Jag tror att jag har ett problem. Men de är ju så fiiiina allihop! Varenda en är speciell och en essentiell del av min garderob. Det kommer jag stå fast vid. Men jag inser att det inte är helt normalt att ha så många svarta klänningar. Det är ju väldigt sällan jag får använda många av dem. Det kanske finns någon slags support group för oss med detta väldigt specifika shoppingberoende? Cocktailklännings - missbrukarna.


Jag älskar att ha semester. Det enda jag gör på dagarna är solar, läser, shoppar lite, och på kvällarna äter och dricker vi öl/vin i vitan. Det är så här livet ska vara. Och när skatteåterbäringen dimper ner blir ju inte livet sämre direkt. Ska försöka att inte bränna alltihop på en gång. Skulle vara bra om jag kunde lägga undan lite till Frankrike.


Fan, jag känner mig bakis. Hamnade på Carmen med Ariel och co. P drog hem tidigare som vanligt, han har blivit en sån liten arbetsmyra. Jag borde nog ha följt med honom. Avböjde i alla fall Ariels förslag om att gå vidare till Kvarnen, det hade gått illa. Ikväll blir det folle. Picknick någonstans vid Mariatorget och efter det blir det vernissage på O-baren. Min äldsta vän ställer ut bilder om vår generation, Generation Y, och bjuder på öl tydligen. Imorgon ska P iväg på någon slags jobbfest och då ska jag nog passa på att hålla mig hemma och alkoholfri. Vi köpte på oss en massa filmer häromdagen, så det blir nog någon av dem.


Nä, nu ska jag sätta igång med potatissalladen till kvällens grillning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0