Restaurangtips

AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH va segt det är att jobba ibland. Framförallt när människor tagit sitt förnuft till fånga och flytt stan, varför shoppa när man kan ligga på beachen liksom? Fötterna gör ont och vill ut ur skorna och stickas ner i varm sand vid hav. Men det som i alla fall är bra med dagar som denna är att man kan smita iväg lite då och då för att fika...shoppa...blogga...

Jag har visserligen shoppingförbud men jag hittade en resväska för 299 kr! Då kan man inte inte köpa den. framförallt inte när man är i desperat behov av en ny resväska. Hittade lite annat smått och gått också...solkräm och sånt nyttigt...och nödvändigt.

Igår var jag och P på Glenn Miller café och lyssnade på jazz och käkade musslor. Herregud va gott det var. Jag fullkomligt älskar det stället, världens mysigaste gravida servitris har de också. Och väldigt bra öl. Vi hade bokat bord, vilket var tur för stället fylldes upp ganska snabbt och vi fick det bästa bordet. Jag la märke till att flera stycken var där ensamma, bland annat en liten slips-man som satt och käkade sin moule mariniere med kniv och gaffel. Han var jättesöt, men såg fruktansvärt ensam ut. Slipsen och kostymen gjorde liksom att han stack ut ännu mer i sin ensamhet. Ville bara gå fram och krama om honom (och visa honom hur man äter musslor), men det gjorde jag inte. Så kan man ju inte göra.

Det var sjukt mysigt i alla fall och jag vill verkligen rekomendera alla som inte varit där att gå dit! Tror att de är jazz varje kväll nu under sommaren, annars är det varje torsdag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0