Bakfyllans bittra baksida

Varför går man ut och super skallen av sig när man har en viktig hemtenta som ska in imorgon? Varför???
Jag vet ju hur jag mår när jag är bakis och framförallt hur extremt lågpresterande jag blir. Det här kommer aldrig att gå.
Jag tror att jag drabbades av en något malplacerad rebellusta som för att påminna mig själv om att jag är ung och fri och att om ett par år är det slut med utgångar på vardagar. Bäst att passa på liksom. Eftersom P var pank och jag agerade sugarmama (vilket jag tycker väldigt mycket om) gjordes det av med åttahundra spänn igår! Inte bra, inte bra. Pengar som dessutom skulle sitta på sparkontot egentligen. Ajabaja.
Men fan va kul jag hade, kommer inte ihåg när jag hade så kul på debban sist. Bandet var som vanligt kalasbra och jag blev precis lagom full(på vägen hem däremot slog det till ordentligt och jag hade extremt svårt att beordra mina stövlar att gå rakt). Dessutom tror jag att jag fick erbjudandet om en trekant av en mystisk synthare och det är ju alltid lite spännande. Att bli erbjuden alltså. Jag avböjde artigt. P såg lite orolig ut ett tag, han är ju ganska van att vara the center of attention...
Kan meddela att de höjt priset på en stor stark från 39 till 43 eller 44(kommer inte riktigt ihåg). Skandal! Vart kan man gå och få en billig öl på söder numera? Carmen har ju för länge sedan förlorat äran att servera söders billigaste bira och Gröne jägarn är jag inte riktigt redo för än. Och snart är det sommar och inte fan får man sitta och mysdricka i någon park längre, nej, nej så kul ska inte stockholmarna få ha det. Att det ska vara så svårt. Och dyrt. Jag har inte råd att bo i den här stan, inte om jag vill ha ut mer av livet än burkravioli och hemmakvällar. 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0