Detox!

Jag har ju varit sjuk ett tag och det verkar inte riktigt vilja gå över. På sätt och vis är det ganska bra eftersom det förutsätter ett någorlunda hälsosamt leverne. Ok, jag kan inte träna men jag kan heller inte röka, vara uppe sent, dricka alkohol i någon större utsträckning eller göra någonting annat kul överhuvudtaget. Det här är bra. Det är härdande.

Nej, men seriöst så tror jag att en liten detox var helt på sin plats. Har känt att det blivit lite många cigg och några vinglas för mycket mitt i veckan, men det är ju då man behöver det! Aja, nu blir det ändring! Mindre alkohol, färre cigaretter, mer grönsaker!!! Yeah.

Jag älskar den här stunden när man precis har lovat sig själv sådana här saker och fortfarande tror på dem.


En annan mindre rolig aspekt av förkylning är, fick jag nyligen reda på, herpes. På näsan! Ja, tydligen så kan man få herpes på näsan. Det gör fruktansvärt ont så jag hoppas att ni aldrig behöver uppleva det. Och jag ser dessutom ut som en variant av elefantmannen.


Herpesen är ju självklart ett straff från högre makter eftersom jag inte låg hemma och vårdade min sargade kropp hela helgen utan jobbade både lördag och söndag, samt besökte en inflyttningsfest på lördagskvällen. P skulle också följt med men bangade i sista stund eftersom han tyckte att hans puls var lite väl hög (ja, det är sant). Jag hade i alla fall jättekul (gratis sprit brukar ha den effekten på mig). Trots att jag slet mig från festen först av alla partyanimals kom jag i alla fall hem lite för sent och mådde mycket riktigt som jag förtjänade dagen efter. Men det var det värt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sådär välförtjänt verkade inte lidandet vara i söndags. För att inte tala om hur dåligt det var för din Detox.... komma hem kl 2 full...

2008-03-10 @ 20:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0