Fattig och förkyld

Åh va det är tråkigt att jobba i en klädbutik när man inte har några pengar! jag vill ju också shoppa!!!
jag går och trånar efter alla tunna små sommarklänningar och skira chiffongtyger och har inga som helst problem att se mig själv iklädd dessa strövandes vid vattenbrynet på en avlägsen strand med precis lagom mycket vind i håret.
ska strax ut och jobba igen (i min vita topp som jag precis spillt tonfisksås på). ser fram emot en lugn kväll med P och en god flaska vin. är fortfarande helt medtagen av denna monsterförkylning som verkar vägra att gå över.
imorgon blir det fullt upp: brunch med bror min och hans flickvän hemma hos oss, sen blir det nog Andy Warhol-utställningen på moderna som jag har velat se ett tag. kvällen kommer spenderas hemma hos K på någon slags överrrasknigsfest, blir nog kul. jag ska dricka rom så jag kommer definitivt ha kul.
på söndag blir det till att jobba igen. kommer faktiskt inte ihåg när jag var ledig en hel helg sist, måste vara jättelänge sen nu. men men, det är ju nice med lite extra cash. god knows i need it.
nästa månad har jag bestämt att ge mig själv shoppningförbud. handlade alldeles för mycket den här månaden och nu har jag ynka 130 kr kvar på kontot, inte så kul. hela poängen med att börja jobba var ju att jag skulle kunna börja sätta undan pengar, till sommaren, nån resa och så, men det har jag ju inte gjort. jag suger på att spara. så är det bara.
nu måste jag ut och jobba igen, fyra timmar kvar tills jag får gå hem...suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0