Fortfarande sjuk men lite mindre ynklig

Ja det här med att smitta P var kanske inte helt genomtänkt...glömde bort att han är man och alltså blir ynkligare än en liten stympad kattunge när han drabbas av en liten förkylning (när han läser det här kommer han upprört utbrista: liten förkylning? jag är ju döende!) Och det är han. Åtminstone om man ska tolka hans stånkanden och stönanden.  Lilla plutt. Det är tur att han har mig.
Kände mig som en riktig trooper idag när jag åkte in till jobbet för att jobba endast en timme (de kunde inte få tag på någon annan och någon var tvungen att byta av min stackars kollega så hon fick käka lunch). Stolt och enormt utmattad åkte jag hem igen, med ett nyinhandlat paket alvedon i väskan.
Vi har haft en liten filmfestival hemma under denna konvalecensperiod, blir fan knäpp av att bara kolla på tv och läsning leder just nu bara till förvärrad huvudvärk. Vi började med en högst tvivelaktig komedi med  bl a. Jason Bateman (från arrested development och Juno), inte så rolig som man kan tro. Det stod visseligen att man skulle kissa på sig av skratt på fodralet och det brukar ju faktiskt betyda det motsatta, så jag borde väl inte vara förvånad. Det är jag egentligen inte heller, Amanda Peet har en tendens att medverka i högst mediokra filmer (med undantag för studio 60, men det är också en tv-serie). Den följdes utav Elisabeth- the golden age: lååååångt ifrån lika bra som den första filmen. Men kudos till scenkläderna, holy moly var snygga de var! Sen är jag en sucker för Cate och hon kan ju bära upp det mesta.
Sen blev det franskt tema med "tillsammans är man mindre ensam", helt ok. Men sen nöjer sig en frankofil som jag med en filmad baguett och lite vespaåkande, I'm lowmaintanance. Audrey var ju sockersöt som alltid och en fransk dr MacDreamy var hennes motspelare viket inte heller var helt ovälkommet.
Imorgon blir det La vie en rose om Edith Piaf. Kommer nog ligga hemma större delen av morgondagen också.
Det suger att det är så fint väder just nu när jag inte orkar ta mig utanför lägenheten, imorgon kanske jag orkar ta en liten kaffe på nytorget (men då lär det börja regna igen).
Jag vill vara frisk nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0