Härdsmälta på stormarknad

Nu får det fan vara nog! Jag är nu inne på min fjärde(!) vecka med slemhosta, rinnande näsa och dunkande huvud. Jag blir aldrig frisk. Det surrar konstant i mina öron (som ljudet från en brustablett som löses upp i vatten), sjukt irriterande och ovanpå det här ska jag skriva en hemtenta om saker jag inte kan någonting om. Till råga på allt är det skinande sol ute och jag orkar inte ens dra upp jalusin. Crap-crapedi-crap.

Ett plus är att det i alla fall finns mat hemma så jag behöver inte gå ut och handla. Jag och P var sjukt ambitiösa igår och tog bussen ut till Sickla stormarknad för att storhandla på Willys. Vi hade då inte handlat mat på typ en månad så kyl, frys och skafferi gapade väldigt tomma; det var verkligen dags för en påfyllning. Tyvärr insåg vi för sent våra begränsningar (det faktum att vi bara har två händer var till exempel) och förköpte oss totalt. 2000 spänn fattigare knölar vi in oss på bussen tillbaka med våra sex överfulla kassar. Och det är inte så att bussen stannar utanför huset eller så, nej nej. Den stannar vid Tjärhovsplan, typ en kilometer bort! Efter en halvtimme då vi tagit oss nästan hela vägen hem går självklart en av kassarna sönder och det var bara för mig att pila bort till Ica och fixa en ny påse (passade på att handla några bärs också för gissa om vi behövde det). Väl hemma (upp för två trappor utan hiss) bestämmer sig P för att väga kassarna: 60 kilo totalt!!! Helt sjukt. Men nu blir det fan ingen mer mat den här månaden.  


Kommentarer
Postat av: Agnes!

Haha gud vad underbart det låter. Inte förkylning och hemtenta alltså, utan ett hem fullt av mat.

2008-03-26 @ 20:13:44
URL: http://pagnes.blogspot.com
Postat av: Anonym

det var redigt du!

2008-03-26 @ 22:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0