Låtom oss skåla för Jesu lidande eller nåt åt det hållet...häxbränning?

En fråga: är skärtorsdagen en kristen eller en hednisk högtid? Eller högtid och högtid, men har den kristet eller hedniskt ursprung? Hela stuff-your-face-with-candy-traditionen har väl ingenting med saken att göra men påskkärringarna måste väl ha något syfte eller hur? Om någon har koll får de gärna upplysa denne okunnige.

Jag tror att jag nyss uppnådde den pretentiösa höjdpunkten av mitt liv. Klockan är tre och jag sitter i min söderlya och dricker rödvin och läser Strindberg. Det blir inte mer pretto än så, eller hur?


Borde inte dricka vin egentligen eftersom jag typ blivit sjuk igen, hostar och rosslar och vill mest sova. Men om jag ska klara av min rätt tajta tidsplanering är det bara till att fortsätta läsa.

P är hemma och tar hand om mig (just nu är han iväg och handlar godis underbar som han är), eftersom han mer eller mindre sa upp sig från sitt jobb idag. Jag är så glad för hans skull, han förtjänar verkligen bättre. Tänker vänta minst en vecka innan jag börjar få panik över ekonomin och hyra och räkningar och allt sånt. Men tro mig, det kommer. Men istället för att tänka på det tänker jag ta ett till glas vin.

Glad påsk!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0