Uttrycket "full som ett ägg" känns som ett lämpligt ordval så här i påsktider...

Jaha då var helgen slut, tillbaks till vardagen. Har haft en riktigt mysig helg med mycket soft hemmahäng eftersom min förkylning fick lite ny energi i slutet på förra veckan. Det blev en hel del avverkande av nedladdade tv-serier, läsning, egenblandade cocktails med finsk fulvodka samt inte alls särskilt påfrestande släktumgänge.

Jag tycker om min släkt; vi kom för länge sedan överens om att umgänge över många, många flaskor vin gjorde hela upplevelsen mycket angenämare för alla inblandade. Ju mer vin desto roligare och hätskare diskussioner, mindre illa dold bitterhet, ökad känsla av gemenskap och samhörighet, ja det blir bara bättre helt enkelt!


Själva påskmiddagen ägde rum ute i Täby hos mina kusiner och för ovanlighetens skull var vi ett väldigt litet sällskap på ynka tio personer vilket var väldigt mysigt. Jag och mamsen åkte ut tidigare under förevändningen att hjälpa till med middagen (egentligen ville vi bara börja dricka vin och snacka skit med min moster så tidigt som möjligt), men hjälpte till gjorde vi och middagen blev alldeles ypperlig!


Eftersom P var hos sin familj på middag och skulle komma hem lite senare åkte jag och mamsen hem till henne och tittade på film (eftersom jag inte var så sugen på att åka hem till en tom lägenhet sjuk och ynklig som jag var). Det finns nog ingenting bättre än att bli ompysslad av sin mamma när man är sjuk.


Igår kom Mika över på middag innan hemfärden tillbaka till Lund idag. Det blev baconinlindad kycklingfilé och massa alkohol. När vi började tröttna på mina egenblandade cocktails (som faktiskt var jättegoda) traskade vi iväg till Vampyr som på måndagar serverar stans bästa drinkar till mycket fördelaktiga priser. Till vår stora besvikelse fann vi stället stängt och gick med hängande huvuden bort till Carmen som nog aldrig har stängt och fick nöja oss med två blaskiga veckans som inte alls var lika piffiga som drinkarna vi tänkt dricka på Vampyr. Men de gick ner, både en och två och tre...


Duktigt blaskig halkade jag hem med ett krampaktigt tag om P's arm (han tittade förbi lite senare) och vaknade upp med en rungande bakfylla och rejäl ångest över att behöva ta ett seriöst tag i min hemtenta som ska vara inne på fredag. Min enda tröst var att Mika, vars tåg gick 05.20 imorse, i alla fall måste ha mått ännu sämre.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hoppas du får en bra dag :)

2008-03-25 @ 13:47:53
URL: http://rebeccaasv.blogg.se
Postat av: Johanna

Ha en bra dag! :)

2008-03-25 @ 13:49:56
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/
Postat av: LOU CIGARO

Skönt med slapp :)

2008-03-25 @ 13:50:54
URL: http://cigaro.blogg.se
Postat av: Mika

Inte första gången jag tröstar folk med att troligen må ännu sämre... Vad vet jag(är det verkligen sant?),hur som helst, kul var det och i Lund sitter jag!
Tack fina du!!!

2008-03-25 @ 15:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0