Fyllelunch och solsting

Kom precis in efter en väldigt mysig lunch på en man hand i Vitabergsparken. Bara jag, en ryss (bok) och en halvflaska rosé. Kan inte bli mycket bättre.

Tackade gud för min ipod när ett gäng hårdrockare slog sig ner i gräset bredvid mig med en bandare. Ibland är det väldigt behövligt att kunna stänga ute omvärlden. Det var som att ingen annan var där överhuvudtaget. Så skönt. Bestämde mig redan på vägen hem från universitetet att jag skulle äta lunch ute idag. Hoppade av i kungsan och blev till min stora besvikelse varse om att jag inte var den enda som tänkt den idén. Det var helt smockfullt där. Men vitan kan man lita på, där finns det alltid en liten gräsplätt över, så jag gick hem och plockade med mig lite godsaker från kylen, svängde förbi systemet, fick en mugg med is på McDonald's (ljummet rosévin är ingen hit) och slog mig ner i solen på en duk (som nu kommer få agera picknickfilt i fortsättningen). Vet inte om det var vinet eller solen men efter ett par timmar började jag känna mig smått vimmelkantig och bestämde mig för att det var dags att traska hemåt.

Vid närmare eftertanke var det nog både och.


Nä, nu ska jag hoppa i festblåsan för ikväll ska jag på operan. Svansjön, närmare bestämt. Ska bli jätteroligt, såg den första gången som fyraåring - sen dess har jag älskat den. Har nog sett den fem sex gånger, men det blir liksom inte bättre än så. I loooove it.   


Kommentarer
Postat av: Catarina

Jag skulle också ha gått på Svansjön i fredags! Diverse saker kom dock i vägen... dålig ekonomi och tidsbrist är de jag skyller mest på ;)

2008-05-14 @ 22:26:38
Postat av: E

Ja, det är fan inte billigt att vara kulturell...

2008-05-19 @ 15:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0