Må-måste...döda...nu...

Det blev två inlägg idag faktiskt...
Idag har jag varit ute i Rissne på den sista basgrupps-fucking-dagen den här terminen. Blev tyvärr lika frustrerad och förbannad som vanligt. Fick som tur var ösa ur mig lite aggressioner i en utvärdering, hehehe. Men innan dess tvingades jag genomlida tre timmars föreläsning om lärarnas fackförbund och hur det är att vara ny på jobbet. Det var sååå relevant för mig just nu eftersom jag bara har TRE år kvar av min utbildning.

                      Det jag irriterar mig nästan mer på, än det faktum att de verkar ha oändliga idéer för hur de ska slösa bort min tid, är den andra gruppen som vi läser med. Min grupp består av sju åtta personer (vi var 24 från början men majoriteten har hoppat av), men det är sju åtta personer jag tycker är helt ok (förutom en kille, nämner inga namn, som bara är såååå puckad [lantis]). Man skulle kunna säga att vi alla har en rätt ljummen inställning till lärarutbildningen och basgruppsdagarna. Vi är där för att slippa kompletteringar punkt slut. Men den andra gruppen - den är helt annorlunda. De är så äckligt jävla käcka och glada och framförallt är de skrämmande positiva till allting. Alla är sjuukt engagerade i allt de gör, de garvar okontrollerat åt varandras extremt töntiga skämt och de ska bli förskollärare hela bunten. Ok, några ska bli lågstadielärare också. Har en krypande känsla av att de skulle dyka upp hela bunten även om det inte var obligatoriskt. Det är skrämmande.


Det är svårt att förklara för utomstående hur mycket jag avskyr dessa basgruppsdagar, men det är något som händer med mig när jag kommer dit. Det börjar krypa i hela kroppen av uppdämd ilska och jag förvandlas till ett jävla neggo som bara gnäller och klagar. Men jag förståååår inte varför jag ska behöva vara där! De kan få prata förskola och föräldramöten hur mycket de vill, men blanda för fan inte in mig i det! Jag tror inte att jag pallar tre år till med dessa människor (framförallt inte med nötterna som håller i skiten). Problemet är bara att jag inte får någon examen om jag inte går dit.

                      Kanske kan få dispens på något sätt. För att förebygga hjärnblödning och eventuellt hatmord. Det ligger ju lite i deras intresse också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0