Mitt nya alter-ego

Måste berätta lite om gårdagen. Hamnade på Carmen igen - på K's initiativ. Det var väldigt trevligt trots att folk satt och skrek i örat på en på grund av någon slags match som pågick under tiden, hur orkar man bry sig? EM, VM kan jag haja men hur man orkar engagera sig i små skitlag kan jag inte förstå. Det var jävligt störigt hur som helst, men vi hade trevligt ändå.


Trångt som det är hamnar vi vid samma bord som några kontaktsökande carmendrägg som börjar småprata om vad vi gör och bla bla bla. Den ene av dem jobbade som musiklärare men egentligen var han musiker/konstnär. Det sista var en viiild gissning från min sida men som stämde rätt bra. När han sedan vänder sig till mig och frågar vad jag sysslar med klämmer jag ur mig att jag jobbar som strippa. Vet inte riktigt varför men jag är bara så jäkla trött på att säga att jag pluggar till lärare i det här och det här ämnet och jag har så och så lång tid kvar på min utbildning, bla bla bla.


Musikern/konstnären blev mest förlägen och visste inte riktigt vad han skulle säga efter det. Han frågade något om huruvida jag trivdes eller inte och sen var det inte så mycket mer. Efter ett tag sätter sig dock en ny duo bredvid oss samma samtal tar sin början. Jag håller fast vid min historia och den här gången fick jag väldigt mycket intresse tillbaka. Det visade sig att snubben jag pratade med var journalist och väldigt frågvis av naturen. Han frågade om allt! Och jag pratade på om klientelet på klubben, arbetsförhållanden, hur man kliver in i en roll på scenen, exhibitionism, svårigheter, lön m.m. Vi pratade jättelänge och fantasin sinade aldrig. Det var hur kul som helst! Jag har insett att jag ljuger alldeles för sällan.

Lite senare försökte vi även lura i dem att K var hermafrodit men jag vet inte om de köpte det.  


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll :)
Svara gärna på frågan i min blogg :)
Kram

2008-05-22 @ 16:07:51
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: Agnes

haha, grymt. det borde jag också göra. är så trött på: "vilken lärare ska du bli? vilka åldrar? men måste du inte ha något mer ämne en svenska?" nu kan jag i och för sig säga bild. och det verkar ju inte bli färre frågor bara för man är strippa. men kanske lite roligare.

2008-05-29 @ 13:31:14
Postat av: E

Mycket roligare!

2008-06-03 @ 16:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0