The schedule

Har precis kommit hem från en hektisk jobbhelg ute i skärgården. Låter schysst, jag vet, men jag har egentligen bara stått och svettats över ett flottigt stekbord och bakat obscent många bullkransar. Inte på stekbordet alltså, eew.
Det sägs att solen sken, I wouldn't know.


Känner att jag jobbar för mycket just nu. Bara att det här var min andra alkoholfria helg i rad antyder att något är åt fanders. Jag har kompromissat mina mest grundläggande behov alltför länge nu! Känns som jag knappt träffat någon. Försökte skuldmedvetet återknyta till mitt liv på facebook genom några hej-hej-oj-vad-tiden-går-mess. Inte riktigt samma sak. Jag känner mig som en usel vän och en ännu sämre flickvän just nu.

Men men, försöker intala mig att det bara är en tuff period som kommer att komma till ett slut. Någon gång. Hoppas jag.


Saknar tiden då jag var ledig varje helg, med långa mysiga frukostar, mycket vin och sena middagar. Jag var visserligen pank, men det var fan tider det.

Fan vad jag är grym på att romantisera! Jag hatade att aldrig ha några pengar, jag blev deprimerad av att aldrig göra något vettigt och jag trivs ju faktiskt riktigt bra på mitt jobb!

Im just a whiny bitch. Men det är väl knappast någon nyhet.


Idag är jag faktiskt ledig. Har lite plugg att ta itu med men inget särskilt ansträngande. Ska läsa några kursares essäer och komma med konstruktiva synpunkter till förbättring. This is not a talent of mine. Jag är jättebra på att leta fel och peka ut allt som är dåligt i en text, mindre bra på att ge positiv feedback på något jag tycker är värdelöst. Har jag nämnt att jag ska bli lärare?


Nä nu måste jag ta tag i mig själv och gå ut och köpa röda markeringspennor.


Slakten kan börja...

Moahaha...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0