Ljusglimtar

Fan jag klarar inte av det här mörkret! Det är sååå deprimerande! Och inte blir det bättre av att det regnar hela tiden.
Det är nu man borde sticka utomlands. Om man hade pengar det vill säga. Men jag och P har köpt en soffgrupp för våra sparpengar istället, så vuxna är vi. Den kommer vi ha mycket glädje av när vi sitter och surfar på fritidsresor. se...

Det man kan göra denna årstid är att lyssna på musik och gå på spelningar. Så det blev Killers i onsdags, efter ölrester och indiskt hemma hos oss. Tack Calle, för att du hjälpte mig att bli av med den äckliga elefantölen! Du är en riktig trooper.

Trots att jag mådde ganska dåligt under kvällen (skyller på elefantölen) och därför höll mig borta från alkohol större delen av den hade jag ganska roligt. Jag och P rockade dansgolvet med vad som i Frankrike (eller iaf i Carteret) kallas för "le rock" men som i Sverige närmast känns igen som le bugg. Sen blev vi båda härligt uppgnuggade på spelningen av totala främlingar. Jag försökte se hotfull ut och skrämma den lilla tjockisen (ok, hon var inte tjock...hon hade bara lite kraftig benstomme) som gnuggade upp sig mot P, sen bystade jag upp mig och körde en "du och jag på parkeringen, bitch!" men jag kunde inte riktigt hålla masken utan började garva och såg helt ofarlig ut. Jag är tydligen ganska misslyckad som psycho-girlfriend...

Den 15:de november spelar Montys loco och Don't be a stranger på teater Scenario - det kan jag verkligen rekommendera! Montys kom ut med sitt tredje album i våras (typ...), mycket bra, och i Don't be... spelar min vän Mattias och de är också mycket värda en inlyssning. Tror inte att de släppt någon skiva än men de hade en låt med i apotekets sluta-röka-reklam för ett tag sen. Gå och lyssna om ni kan!

Här kommer lite bilder från i onsdags:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0