Stress stress stress

Ja, det blir inte mycket bloggande nu för tiden. Hinner inte med det jag ska så jag har insett att jag måste skära ner på saker jag faktiskt inte behöver göra, som tex bloggandet. Känns som att jag skulle behöva klona mig själv för att hinna med allting, terminen tickar iväg och jag sitter fortfarande och bläddrar lite apatiskt i litteraturen. Dags att sätta igång med andra ord.

Jag och P börjar äntligen hitta en schysst vardagsrytm nu när vi båda går hemma, som i bästa fall ska få oss att göra det vi ska och inte slita för mycket på varandra. men allting tar så himla lång tid! Att gå och träna tar lätt upp hela förmiddagen om man inkluderar den halvtimmen det tar att gå dit och hem samt dusch och mat på det. Sen måste jag ju jobba lite extra för att få ekonomin att gå ihop och ibland vill man ju vara lite social också. Allt detta tar väldigt mycket tid ifrån mina studier. Men jag vet att jag skulle må skit om jag skar ner på dessa saker och i slutändan skulle det ändå leda till att jag pluggade ännu mindre. Måste få dygnet att räcka längre helt enkelt. Men hur ska det gå till?

I lördags hade vi vår förlovningsfest i alla fall, och jag måste säga att det känns sjukt skönt att det är överstökat nu. Don't get me wrong, det var jättelyckat och trevligt och så men det är ändå lite av en stressfaktor att ha det framför sig. En hel del fina presenter fick vi i alla fall! Tre flaskor champagne tex...det var nice. Men fan va trött jag var igår! De sista gästerna gick någon gång runt fem och sen gick vi runt och städade och plockade lite. Som tur var undvek jag i alla fall whiskeyn som kom fram vid två, det var jag mycket tacksam för när jag vaknade till liv söndageftermiddag - extremt trött men inte så himla bakis. Öl is the shit. Och det har vi en hel del kvar av just nu. Åtta flak för att vara exakt.

Kommentarer
Postat av: Mika

Om jag ändå kunnat vara där då...

2008-10-30 @ 22:24:43
Postat av: E

Jag saknade dig så in i vassen!

Tack så jättemycket för vinboken och muffinsformen! Ska baka till dig nästa gång du kommer upp. Puss!

2008-10-30 @ 23:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0