Gratis sysselsättningstips någon?

Jag och P (som numera är student och därför är hemma på dagarna) hade en riktigt mysig dag i fredags. Eftersom jag skulle jobba i helgen ansåg vi att vi hade rätt till en dags helg på fredagen istället. Eftersom vi har haft två presentkort till Moderna muséet liggandes i bokhyllan i snart ett år bestämde vi oss för att släppa fram vår kulturella sida och bege oss iväg mot skeppsholmen. Där visades en utställning om LA, som fått rätt hyfsade recentioner av någon outgrundlig anledning. Den var sååå tråååkig. Och det finns ingenting som stör mig mer än enorma vita målningar med lite färg i kanterna! Som att den haft en annan målning över sig och färgen från den har liksom hamnat utanför på den riktiga tavlan (som snarare består av avsaknaden av en tavla). Det är så irriterande att sådant får hängas på muséer och får uppmärksamhet! Jag kan också kladda lite i marginalen och kalla min lathet och brist på inspiration för konst. Men det gör jag inte. För det ÄR inte konst!

Det bästa med besöket på Moderna var en väldigt trevlig (men dyr) lunchbuffé i cafét samt inhandlandet av en ny affisch till vardagsrummet. Efter det mötte jag upp min kära mor på centralbadet där vi återupptog vår dekadenta fredagstradition: bubbelpool och rödvin! En oslagbar kombo. Efteråt blir man dock ganska seg (just av kombinationen bubbelpool och rödvin), så jag åkte hem och kollade på Rushmore med P och åt smågodis. En helt okej fredag.

På lördagen var det till att jobba igen som sagt, men denna gång på Skånegatan. Mycket trevligt med arbetsplatser som ligger inom en hundrametersradie! Efter det blev det uppdateringsfika med C som inte kan sluta prata om sin nya portugisiske drömprins, hon är så söt!

På kvällen var jag superladdad för utgång, vilket jag inte varit på lääänge. Men väl på carmen med en småsjuk Mange och en myssjuk Elli, som nog bara ville hem och stoppa om sitt nya gossedjur, tappade jag lusten och insåg att jag faktiskt inte alls hade råd att gå ut. Hur jag än sparar och vänder på slantarna känns det ändå aldrig som att jag har några pengar över. Och inte lär det bli lättare med två studentinkomster istället för en heller...Måste börja hitta på saker att roa mig med som inte gör hål i plånboken, men till och med museum kostar ju!
Knyppling någon?

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad tyckte du om rushmore då? :)



Fika nån dag kanske?

2008-10-13 @ 18:22:27
URL: http://triplesec.blogg.se/
Postat av: E

Helt ok, måste dock erkänna att jag inte riktigt förstår mig på wes Andersons påstådda storhet.

2008-10-15 @ 10:41:54
Postat av: Jeanette

Va!



Det är något fel på männsklighetens syn på vad som räknas till vakert kreativt vika sig dubbelt samtidigt som att mysa ner sig - the greatness in the film. How can one not?



Du är konstig helt enkelt. Du måste ha missat något.

2008-10-16 @ 09:15:14
Postat av: E

Aa, eller inte.

2008-10-16 @ 11:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0