I'll bring the steak!

Tionde jobbdagen i rad idag, börjar känna mig lite sliten. Men inte så farligt. Trist bara att den där utlovade värmen lyser med sin frånvaro. Två dagar fick vi, det var allt. Undrar vem som kommer på tanken att komma in och handla sommarshorts av mig idag...

Det hålls ett fasligt tempo just nu. Föreläsningar, jobb, träning och lite umgänge slåss envist om dygnets alldeles för få timmar. Men det går, tror jag. Problemet är att jag inte hinner läsa det jag ska till seminarierna och tentorna, då måste något annat strykas från listan och det vill jag inte. Så det blir till att lägga manken till nu i påsk. Ska bara jobba några timmar på påskafton och mellan alla obligatoriska släkt-tillställningar så är jag faktiskt lite ledig. Och vad sätter man inte tänderna i då hellre än komparativ politik!

Påsken känns ändå ganska trevlig i år. Förutom stor påskmiddag hos kusinerna i Täby på påskafton ska även min och Pierres släkt få svettas lite tillsammans hemma hos hans föräldrar i Duvnäs på söndag. Det blir...spännande...

Återkommer med resultatet. Glad påsk och försök inte fylla den där tomhetskänslan med smågodis - det funkar inte!
We've all tried...



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0