Sommartider hej hej!

Idag satt jag ute och pluggade i solen på Nytorget, det var härligt. Förutom alla gallskrikande spädbarn vars föräldrar uppenbarligen tror att de uppskattar en latte i solen lika mycket som de själva gör, som låg och skrek öronbedövande i ca två timmar.
Jag vet att jag kommer att bli en precis likadan mamma som stolt visar upp min rödgråtna avkomma för alla som går förbi, men jag hatar dem ändå. Inte barnen (eller jo dem med), men mest mammorna. Varför tar de inte bara upp ungen tills den slutar skrika? måste den ligga kvar i vagnen och helt förstöra min koncentration bara för att mamma ska ha händerna fria både för latte och cookie? Eller pappa vars händer är helt ockuperade av kaffe och mobiltelefon. Stön.

Träffade upp seminariegruppen på Louie senare där vi skulle diskutera etniska konflikter i Kina respektive Ryssland. Det gick sådär fram till att Elin kom och totalt räddade upp vad som annars skulle blivit ett pinsamt försök till presentation. Kände mig dålig och snyltande för att jag inte bidrog alls. Men är det inte det grupparbeten handlar om egentligen? Någon som gör allt och tre andra som tar åt sig äran?
Normalt sett brukar jag vara den där andra, men jag måste erkänna att det är fan så mycket skönare att ta den roll som så många av mina manliga kursare antagit under hela min skol-/universitetsgång och inte göra ett skit.

Plugget får verkligen minsta möjliga uppmärksamhet just nu. Och jag vet att ju mer vi närmar oss sommaren desto mindre kommer den bli. När snart-är-det-sommarlov-känslan kickar in är det inte mycket som kan hålla mig kvar vid böckerna. Då vill jag picknicka och dricka öl i solsken.

Jag kommer ha full förståelse för mina elever när jag kommer ut. Det finns faktiskt så många saker som är viktigare än skola och betyg. Sommarlov till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0