Konsten att vara människa

Ännu en helg då jag står i butiken istället för att plugga till tentan på torsdag eller är ute och myser i solen. Det betyder mer pengar. Har bestämt mig för att försöka jobba endast tre veckor i sommar, det räcker ekonomiskt och jag vill verkligen vara ledig då. Tanken är ju att jag ska lägga undan de pengar jag tjänar nu och leva på det i sommar. Men just nu är det svårt att hålla i slantarna. Den opretentiösa pizza-middagen med Daniel och Tanja i fredags slutade på 1000 spänn med vin och ost. Men det var det värt! Enda nackdelen var att jag var som en zombie på jobbet dagen efter. 

Igårkväll var tanken att jag skulle på möhippa för Vicky som gifte sig i januari. Men efter en liten ost-picknick i vitan gick jag och P hem och tog en "liten" powernap på tre timmar och vaknade upp lätt förvirrade i ett kolsvart rum strax efter elva. Och hade jag inte jobbat idag hade jag nog gått ut då men istället blev det indisk take-out och två filmer: The yes-man och Wolverine (jag somnade ungefär i mitten på den sistnämnda). Allt som allt blev det nog ca tio timmars sömn vilket jag verkligen behövde. Så pigg och utvilad kilade jag idag på morgonen ner på Ica och handlade superlyxig frukost med jordgubbar och morotsjuice m.m. Det var jäkligt synd att jag misade möhippan men ibland tvingas man erkänna sina begränsningar. 

Nu ser jag faktiskt fram emot att få tre dagar innan tentan (som jag fortfarande inte bestämt mig för om jag ska skriva), då jag bara får koncentrera mig på skolan! Inte jobba, inga måsten, bara gör't! Sen får det gå som det vill med den här kursen, jag släpper härmed prestationsångesten och omfamnar lugnet! Jag är bäst ganska ofta så jag behöver faktiskt inte vara det jämt. Och inte på komparativ politik. Halleluja...  


Kommentarer
Postat av: P.

Kan förtydliga inlägget med att inte ens jag kan rekommendera Wolwerine. Fan vilken skitfilm. The yesman däremot är klart sevärd. Inte bara för att jag har en liten crush på Zoe Deschanel.

2009-04-26 @ 15:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0