Om man faktiskt hade fastat innan hade det kanske känts bättre?

Jaha, då var det över. En tre dagar lång matorgie med släkt och familj. Jäklar vad skönt. Nog för att jag gillar min familj/släkt men tre dagar i rad är liiite väl mycket! Och all denna mat som ska klämmas i en! Matsäcken är uttöjd till en konsumkasse och tänderna knastrar envist av allt överdimensionerat sockerintag. Nu skulle jag behöva en helg för att vila upp mig efter denna...helg...just det ja... och en detox!

Idag har jag tvångsmatat P med kladdkaka som straff för att han kan äta hur mycket som helst utan att gå upp ett gram. Men illa kan man må ändå, moahaha! resten av veckan blir det broccoli och ris. Pengarna är ändå slut och det är alldeles för långt till löning, alldeles för många vårklänningar att köpa och på tok för många söta skor att plocka med sig hem. Inte bra.

Slänger iväg en tanke om loppis, dvs man träffas ett gäng hemma hos någon och alla tar med sig kläder/skor/pryttlar som hängt/legat oanvända lite för länge i garderoben. Man tar en tjuga eller en femtiolapp för varje grej och så kan man plocka lite av varandra och kanske till och med tjäna en slant! Någon som är på?
MÅSTE verkligen göra en garderobsrensning illa kvickt innan hela grejen sprängs (den bågnar redan ganska ordentligt), så om någon är sugen på lite förnyelse är det bara att säga till!


P och jag började planera lite inför vårt bröllop idag. Kändes sjukt skumt, men de är ju inte sååå långt bort. Att boka lokal och sånt verkar det vara hög tid för. Och det är tydligen väldigt svårt att hitta ett ställe som rymmer 130 pers som inte tar 1500 per kuvert. helst vill jag hitta ett ställe som fixar mat men som tillåter en att ta med egen alkohol, blir så jäkla dyrt annars. Och sen får det inte ligga för off utan måste ligga inom någolunda bra avstånd till hotell etc. Ojojoj, så mycket att tänka på! Förstår att folk fixar wedding-planners som tar hand om sånt här åt dem. Jag vill ju bara dansa och dricka skumpa! oh well, det går nog bra.

Nu blir det senaste avsnittet av The big bang theory, mitt och P's senaste tv-seriefynd. Tar ett tag innan det lyfter men blir sen jäkligt roligt. Om man känner P blir karaktären Sheldon också hur rolig som helst...Så trotsa Ipred och ladda ner för fan!

 


Kommentarer
Postat av: P.

Nja, jag fick svar från rosendals trädgårdar idag. och vi är ute i så god tid att de inte ens vill ha med oss att göra. vi är välkommna att återkomma om vi vill boka i september.



bara så att du vet.

2009-04-14 @ 18:05:49
Postat av: E

Oj, här har det hetsats i onödan alltså. Jaja, bättre det än att vara ute i sista minuten, då blir det kanske ett Baba-bröllop till sist!



Älskling, kan inte vi skaffa oss en sån där liten Sex and the city-bög som fixar sånt här åt oss?

2009-04-15 @ 18:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0