Feber-inte mys!

Jag är väldigt besviken på min fysiska hälsa just nu. När den mentala är på topp kastar den fysiska in handduken.
Jobbet hopar sig och på måndag börjar skolan igen. Det är alltså inte läge att få feber och extremont i halsen.
Dessutom vill jag gå ut ikväll. Beyond retro har fest på skånegatan tillsammans med grolsh. Jag vill ha min nya fasanklänning som jag lyckades knipa på jobbet innan de få ex vi hade tog slut.


twist
Känns som att varenda krona jag tjänar i höst kommer gå tillbaka till twist. Det finns mycket fint som jag vill ha. Som till exempel en utekväll i Stockholm efter x antal veckor - utan feber!
Men P är hemma och lagar kycklingsoppa till mig just nu (gullunge!) och jag har knaprat echinagard och druckit örtte hela dagen så det kanske blir bättre till i kväll. Men klockan är redan sex och det enda jag känner för att göra är att slå igen butiken, ta en taxi raka vägen hem och mysa upp mig i soffan med soppa och nya avsnitt av weeds. Kanske ett glas vin...har kört detox i en vecka och inte druckit en droppe sen Frankrike. Det har varit bra. Men nu börjar jag bli sugen. Riktigt sugen.



Men om jag ska orka jobba och gå i skolan hela nästa vecka också kanske det är bäst om jag håller mig till örtte ikväll också. Pga av extrem personalbrist finns det absolut ingen som kan hoppa in om jag behöver vara hemma någon dag. Jag jobbar redan själv stora delar av veckan. Men jag fick ett stort tack av chefen idag för att jag ställer upp så mycket. Det värmde lite i alla fall.

Och om 45 minuter får jag gå hem! JEY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0