Så här var min helg...ungefär

Det där om att jag inte skulle bli så himla bakis i fredags...det gick ju bra. Jag och P rullade hemåt från festen runt femsnåret efter att x antal vodkacranberry respektive rom&kola. Klockan hann bli fyra på lördagen innan jag tog mig upp ur sängen. Frukosten bestod av calamares och starköl på Tvärsöver. Extremt hälsosamt. Men vi hade himla kul i alla fall! P rulade spotify och jag flängde runt på dansgolvet i min nya fasanklänning och kände mig snyggast i världen. Två av mina kära gamla kursare fann varandras läppar för första gången (jag säger inte vilka, men de var väldigt söta). Men när värdinnan själv såg ut som hon inte ville någonting hellre än att vi alla skulle gå hem så att hon fick dra med sig sitt hångel ner i sängen, insåg vi att det var dags att tänka på refrängen.

Morgondagens tillstånd ledde naturligt till en betydligt lugnare kräftskiva än vad som kanske hade blivit annars. En och en halv nubbe lyckades jag peta i mig samt två folle. Därutöver färska havskräftor, vanliga kräftor, rökta räkor och Helenas underbara västerbottenostpaj. Återkommer med lite bilder när jag kommer hem till min egen dator (nu står jag och tjuvbloggar på jobbet).





Å ena sidan känns det väldigt tråkigt att vi sov bort hela lördagen och stora delar av söndagen, men å andra sidan var det faktiskt precis det jag längtat efter hela veckan. Att bara få sova och göra ingenting. Men den här veckan blir det annorlunda! Dags att börja plugga, träna, gå och lägga sig rimliga tider. Ingen alkohol i veckan och betydligt mindre i helgen som kommer. Ordnung!

En trevlig sak är att jag och P köpte en ny kamera igår! Vi gick även loss på ett par bärbara ipod-högtalare till båten. Fast de var trasiga så jag måste gå tillbaka med dem idag...lite surt. Men kameran verkar funka bra och den har till och med en inställning som heter "food"!!! Så snart kommer matbloggen vakna till liv igen. Kanske redan ikväll...

En sån här kamera är det i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0