Guldglimtar

I dag är det sån där riktig höst; femton grader och spöregn. Jag gillar't! Hade dock hellre legat hemma i soffan med en mysig bok och en stor kopp te än stå på jobbet och ha tråkigt. Ösregn brukar tyvärr inte locka ut många shoppare.

Igår gick jag hem efter jobbet så jag kom hem ganska sent, ca halv nio. P var ute med en kompis och jag hade noll lust att ställa mig och laga middag till mig själv. Så jag hyrde Birds of America och köpte en påse lösgodis istället. Det dög gott som middag. Inte så detox men ändå, helt klart värt.



Filmen var också bra, kanske inte en komedi som den beskrevs som på baksidan men bra. Var egentligen sugen på något i stil med The devil wears Prada, men den hade de inte inne just då. Hade jag varit duktig och inte så jäkla lat hade jag satt tänderna i mina två nya kursböcker, men helt ärligt så vet jag knappt vad jag läser för kurs än. Och det verkar inte läraren veta riktigt heller. Det är mycket från förra terminen, liberalism och realism och bla bla bla, men med lite mer ekonomi verkar det som...typ. Äh jag vet inte. Det visar sig väl.

Det känns i alla fall kul att vara tillbaka på univeritetet. Tryggt och hemtamt men ändå betydligt mer utmanande än att stå i klädaffär. Höstterminen går så himla fort också, vips så är det jul! Och höst ska jag och P göra om vårt kök och i januari blir det stammbyte i badrummet. Bort med allt äckligt mögel och in med nytt fräscht kakel!
Det börjar verkligen bli på gränsen till omöjligt att ta hem folk bara för att badrummet är så jäkla äckligt. Vilket är lite synd eftersom jag tänkte ha födelsedagsfest snart. Men men, om folk få lite vin och gratis mat brukar de ha överseende med det mesta!



Jo jag tänkte berätta om kräftskivan vi hade i helgen. Det var en födelsedagspresent till min morfar att han skulle få en tur med nya båten och en picknick på någon ö. Men det tog ett tag innan vi kände oss tillräckligt säkra på båten för att ta med två pensionärer ut på sjön. Men i söndags så bestämde vi oss för att ta med dem (mormor och morfar) på en tur runt Baggensfjärden och sen bjuda dem på kräftor i en liten vik.

Det var så mysigt! De uppskattade verkligen seglingen och middagen och vi drack nubbe och sjöng nubbevisor. Ok, jag och P sjöng nubbevisor och min morfar filmade det. När klockan börjar närma sig nio och det har blivit påtagligt mörkare bestämmer vi att det nog är bra att åka hemåt igen. P startar motorn. P sitter och ser väldigt förvånad ut med ett avslitet startsnöre i handen. Fuck. 

Åter igen står vi utan motor. Denna gång med två pensionärer i båten. Kul, kul, kuk. Det finns inte så mycket att göra. Det går inte att segla igenom stäket (det är ca fem meter brett), det är för långt att paddla. Det är bara att ringa papsen (P's paps alltså) och be honom bogsera hem oss med motorbåten. Det roliga är att när P ringer vet han redan vad det handlar om. De har räknat kallt med att något sånt här skulle hända oss. Känns bra. 

P's lillasyster hade till och med låtit bli att dricka vin för att hon skulle kunna köra hem oss och gamlingarna. Det var väldigt snällt. Vi kom hem lite senare och inte riktigt så smidigt som vi tänkt oss, men överlag hade vi en jättetrevlig dag och jag tror att gamlingarna var nöjda!

  

Jag hade till och med köpt en sån där kräftskivelykta! Den får vi användning av nästa helg också.

Kommentarer
Postat av: P.

Motordjävel!



andra gången just den här motorn går sönder, även om jag knde laga den med en rem förra gången. Ska ut idag och laga den igen med ett snöre. Nästa år kommer jag att vara McYver!

2009-08-27 @ 09:20:25
Postat av: E

Det borde finnas ett speciellt McGyver-avsnitt i kaptenens handbok! Typ en halv flaska OP och 2 dl hoisin-sås duger som bensin om du får soppatorsk mitt på sjön, eller så lagar du motorn med en cigg och lite myggmedel.

2009-08-27 @ 16:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0