Höstmys



Tillbaka från en sjukt fin semester. Stockholm i höstsol. En ny orörd termin framför sig att uträtta stordåd under. Kunde inte bli bättre. Jag är pepp!

Tyvärr är min hals inte lika pepp utan verkar förbereda sig för an ankommande förkylning. Inte bra. Inte bra för mina stordåd.

Jobbar de närmaste två veckorna och trots att det är sjukt segt så är jag helt plötsligt den som jobbat här längst och alltså har rätt att bossa över de andra lite! Helt galet. Jag bossar lite lagom, ber dem göra sånt som jag tycker är för tråkigt och bestämmer att vi kan ta lite extra rast om vi vill. That's the kind of boss I am.

Tillbaka till hösten. Det finns ingen årstid som ger mig så mycket pirr i magen, som öppnar upp för så mycket nytt, så många möjligheter. Jag älskar hösten! Det är som ett nytt blad, ett tomt pappersark där allt kan skrivas om på nytt. Allt som gick sådär förra terminen kan göras bättre denna. Man kommer (förhoppningsvis) tillbaks förstärkt efter semestern med ny energi Allting känns lite lättare när man får burra in sig i tjocka stickade halsdukar och sticka ner fötterna i varma raggsockar, krypa upp i en mjuk famn med en bra bok eller en tv-serie. Ett glas vin och lite soppa. That's the shit.

Nu måste jag jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0