Emelie stämplar ut!

Imorgon har jag bestämt mig för att vara ledig. Jag borde egentligen läsa ikapp det jag inte hann läsa när jag jobbade i helgen, men det tänker jag inte. Jag räknade lite på det där och insåg att jag inte varit ledig mer än typ en helg sen i somras. Alltid ligger det någon tenta som ett stort ångestmoln över de helger jag faktiskt inte spenderar på jobbet. Och inte fick jag något jullov överhuvudtaget, avslutade sista kursen för höstterminen samma dag som jag började på vårterminens första.

Jag känner mig så jäkla sliten. Alltid trött och allt mer deppig. De sista D-vitamindepåerna är för länge sedan slut. Inte konstigt att man får en livskris då. Behöver en paus, men det blir inga riktiga pauser när man vet att man hamnar hopplöst efter för varje timme man låtsas vara ledig.

Tänkte försöka ta mig iväg till gymmet imorgon, kanske simma lite. Mest för att kunna basta efteråt. Det är så jäkla tungt när man skjutit på det i snart tre månader nu...vill inte. Men det brukar bli bättre av att träna, vinterdeppigheten alltså. Den kan motas bort med endorfiner. Men det krävs ju förstås att jag tar mig dit också. 

Film och te funkar också ganska bra. Har sett en hel del bra de senaste dagarna. Jag och P går om varandra hela denna vecka så det blev en hel del kvällar allena. Igår såg jag Lars and the real girl och idag Frozen river, kan rekommendera båda. Blev positivt överraskad av Lars som jag trodde skulle vara en småfånig Hollywood-komedi - det var det inte. Tror att Lars spelades av den där killen som spelade young Hercules som gick på eftermiddagarna efter Xena när man var liten. Inte helt säker, men de var väldigt lika. Bortsett från att den blonda nick carter-mittbenan var utbytt mot någon slags magnum-musche.

Fick ett infall att ta tag i mitt kulturella kapital idag när jag gick förbi statsteatern. Smet in och köpte snabbt och enkelt några biljetter i deras automater. Det blev Strindbergs påsk och Jonas Karlssons Mellanrum. Undrar om P vill följa med på mellanrum efter att jag förklarat min undying love för Jonas Karlsson? Men han är ju bara så himla fin! Och så begåvad! Alla människor vid sina sinnens fulla bruk borde vara lite kära i honom.

Och imorgon blir det Tre systrar (Tjechov om jag inte minns fel...), och I väntan på Godot i maj någon gång. Så visst blir det en liten teatervår i alla fall.Tyvärr måste jag stå ut med Mikael "hybris" Persbrandt i Godot, men det kan ju också bli intressant att se hur han kan få in Gunvald även i Becket. För det kan han säkert.


Så imorgon ska jag alltså vara ledig och finkulturell OCH passa på att anmäla mig på blodcentralen. Det ni. Jag kan alltså vara deprimerad och ändå tänka på andra som har det värre. Och så har jag hört att man får presenter...


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja, när du lägger in att få presenter och tänka på andra i samma mening så tror ja knappast att du typ kommer att ge bort din triss eller vad du nu kommer få till nån som ligger på gatan ;)



Det är han ja! Lars alltså. Givetvis. Han var även med i Murder By Numbers. Jätte trevlig rulle på sitt speciella sätt. Eller, ja var väldigt förtjust i den när den kom i USA iaf. Tror ja har den någonstans :)

2009-02-03 @ 23:30:19
Postat av: E

Vem ligger på gatan? och varför skulle jag ge honom/henne en triss? jag har inte ens någon triss!

2009-02-04 @ 12:24:32
Postat av: P.

Du förtjänar ledigt idag älskling. Själv kom jag precis hem till en tom ledig lgh nu när du är å teater och skulle blrja göra rest-pytt-i-panna på potatis, lök, falukorv, ägg och inlagd paprika had evi tydligen. sen inser jag att jag har terapi idag om en 20 minuter.



Så nu måste jag sticka dit, och ta en varmkorv istället. Surt efter en McLunch. måste hitta på något att älta också. inget nytt den här veckan heller. kan väl prata om söndagmiddagen då...



kram älskling.,

2009-02-04 @ 18:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0